آفتاب

کره‌شمالی اینترنت خارجی‌ها را هنگام خروج از این کشور قطع می‌کند

کره‌شمالی اینترنت خارجی‌ها را هنگام خروج از این کشور قطع می‌کند

مقامات کره‌شمالی در اقدامی به منظور محدود کردن دسترسی مردم این کشور به شبکه اینترنت تنها اجازه می‌دهند سیم‌کارت‌های تلفن همراهی که گردشگران در این کشور استفاده می‌کنند تنها در طول سفر آن‌ها به این کشور فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خارجی‌هایی که به کره‌شمالی سفر می‌کنند برخلاف مردم این کشور می‌توانند با استفاده از یک شبکه اینترنت داخلی به نام شبکه "کوریولینک" از اینترنت استفاده کرده و به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر متصل شوند.

یک منبع خبری در کره شمالی فاش کرد که دولت این کشور در ماه ژوئیه اعلام کرده که هنگامی که مسافری خارجی خاک کره شمالی را ترک کند سیم‌کارت وی غیر فعال می‌شود و این تضمین می‌کند که این سیم‌کارت دیگر توسط یکی از مردم کره‌شمالی نمی‌تواند استفاده شود.

بر این اساس این سیم‌کارت هنگامی که این مسافر به کره‌شمالی باز گردد می‌تواند مجدداً فعال شود.

منبع خبری در کره‌شمالی اظهار داشت: این به طور عملی به این معنی است که اگر کسی کره‌شمالی را ترک کند نمی‌تواند تلفن همراه خود را به یکی از دوستان محلی خود در این کشور داده تا وی از آن برای اتصال به اینترنت استفاده کند.

به گفته این منبع خبری ظاهراً این تلاش در راستای مقابله با انتقال اطلاعات در کره شمالی و به رهبری دولت این کشور انجام می‌شود. در کره شمالی بیش از 2.5 میلیون نفر از شبکه "کوریولینک" استفاده می‌کنند تا تماس تلفنی برقرار کرده و بتوانند از یک شبکه اینترنت داخلی که شدیداً تحت نظارت قرار دارد استفاده کنند. خارجی‌ها نیز هنگام سفر به کره‌شمالی می‌توانند از این شبکه استفاده کنند اما آن‌ها از طریق یک شبکه جداگانه به اینترنت واقعی متصل می‌شوند.

"شبکه کوریولینک" کره‌شمالی به طور مشترک توسط این کشور و یک شرکت مخابراتی مصری به نام" اوراسکام" راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

کد N478874

وبگردی