آفتاب
طیب‌نیا در جمع خبرنگاران:

ورود خودرو بالای 2500 سی‌سی ممنوع شده است

ورود خودرو بالای 2500 سی‌سی ممنوع شده است

در شرایط رکودی که قرار گرفته‌ایم و در تولید با مشکل مواجه هستیم، یکی از مشکلات کمبود تقاضا در بازار است و باید ورود اینگونه کالاها محدود شو

وزیر اقتصاد از ممنوعیت ورود کالاهای لوکس و تجملی و همچنین خودروهای بالای 2500 سی‌سی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب‌نیا در حاشیه سومین نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، گفت: واردات بی‌رویه باید مستند به آمار رسمی باشد. عمده وارداتی که صورت می‌گیرد مربوط به کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه و نیازهای واحدهای تولیدی است و ما سعی کردیم تسهیلات بیشتری نسبت به گذشته درباره این کالا‌ها اختصاص بدهیم.

وزیر اقتصاد درباره واردات کالاهای لوکس و تجملی نیز اظهار کرد: در شرایط رکودی که قرار گرفته‌ایم و در تولید با مشکل مواجه هستیم، یکی از مشکلات کمبود تقاضا در بازار است و باید ورود اینگونه کالاها محدود شود و به همین دلیل ممنوعیت ورود کالاهای طبقه دهم که کالاهای لوکس و تجملی هستند و به خصوص واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را ممنوع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر و براساس مقرراتی که حاکم است ورود این کالاها به صورت رسمی امکان ندارد. البته خودروهای گران‌قیمت بالای 2500 سی سی چون امکان ورود به کشور را ندارند،‌ متروکه هستند و از طریق کالاهای متروکه وارد کشور می‌شوند که باید در این رابطه تدابیر لازم را اتخاذ کنیم که زمینه ورود از اینگونه کالاها گرفته شود.

کد N478803

وبگردی