آفتاب

لیبی اظهارات اردوغان درباره پارلمان این کشور را محکوم کرد

لیبی اظهارات اردوغان درباره پارلمان این کشور را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه لیبی اظهارات ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری ترکیه را درباره مکان برگزاری نشست های پارلمان لیبی محکوم و آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری مصری ˈالیوم السابعˈ، وزارت خارجه لیبی در بیانیه ای اعلام کرد اظهارات اردوغان درباره مکان برگزاری نشست های پارلمان این کشور را محکوم و آن را دخالت آشکار در امور لیبی می دانیم.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در گفت و گو با شبکه خبری ˈالجزیرهˈ از برگزاری نشست های پارلمان لیبی در شهر طبرق انتقاد و آن را نادرخواست خوانده بود.

بیانیه وزارت امور خارجه لیبی در واکنش به اظهارات رییس جمهوری ترکیه افزود: جامعه بین الملل پارلمان لیبی را به رسمیت شناخته و از برگزاری نشست های آن در شهر طبرق استقبال کرده است.

وزارت خانه لیبی از دولت ترکیه خواست توضیح دهد که آیا این اظهارات منعکس کننده موضع رسمی این کشور یا موضع شخصی رییس جمهوری ترکیه است؟

این در حالی است که اردوغان طی گفت و گوی تلفنی با ˈعقیله صالح عیسیˈ رییس پارلمان لیبی در 17 آگوست گذشته ضمن تبریک به دلیل برگزاری جلسات پارلمان در طبرق، اعلام کرده بود که ترکیه مجلس نمایندگان لیبی را تنها مرجع قانونی در این کشور می داند و از فعالیت آن های حمایت می کند.

بر اساس این گزارش،پارلمان لیبی به دلیل ناامنی و بی ثباتی در طرابلس و بنغازی در پی درگیری ها میان گروه های شبه نظامی، جلسات خود را در شهر طبرق در شرق این کشور برگزار می کند.

رسانام**9329**1010
کد N478749

وبگردی