آفتاب

نتایج بررسی واگذاری یکی از معادن آهن کشور به همسر یکی از مدیران دولتی

نتایج بررسی واگذاری یکی از معادن آهن کشور به همسر یکی از مدیران دولتی

تهران- ایرنا- رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی از اعلام نتایج بررسی های صورت گرفته در خصوص «واگذاری یکی از معادن آهن کشور به همسر یکی از مدیران دولتی» به معاون اول رییس جمهوری خبر داد.

«کاظم پالیزدار» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: پس از دستور معاون اول رییس جمهوری مبنی بر ضرورت بررسی سریع و دقیق این موضوع در دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اعلام نتیجه در اسرع وقت جلسه کارشناسی در این دبیرخانه تشکیل و نتایج پیگیری های انجام شده در قالب گزارشی مکتوب به وی ارایه شد.

وی ادامه داد: در این جلسه کارشناسی غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون امورمعادن وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شامل وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت دادگستری، دیوان محاسبات، نماینده دادستانی، کمیسیون اصل 90 مجلس و وزارت اموراقتصادی و دارایی حضور داشتند.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: براساس توضیحات ارایه شده مشخص شد پروانه اکتشاف مربوط به سال 1381 و گواهی کشف معدن مورد اشاره با 250 هزار تن ذخیر سنگ آهن در تاریخ 30 آذر 1385 و در دولت های قبل توسط اداره کل صنایع استان خراسان رضوی صادر شده و به همسر کارمند قراردادی طرح سنگان واگذار شده است.

پالیزدار اظهارکرد: پس از ورود دستگاه های نظارتی و امنیتی، موضوع به دستگاه قضایی ارجاع گردید و در نهایت در دادسرا قرار منع تعقیب در تاریخ 27 آبان 1391 صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم پیگیری حقوقی و اعتراض به رای صادره از سوی ایمیدرو در مقطع زمانی صدور قرار منع تعقیب، مقرر شد گروهی با مسوولیت ایمیدرو و متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات موضوع را مجددا مورد بررسی قرار داده و ضمن ارایه مستندات و دلایل و مدارک لازم به مرجع قضایی امکان تعقیب مجدد متهم را فراهم کرده و ظرف دو هفته گزارش آن را به ستاد ارایه کنند.

سیام**9254**1429**1415
کد N478748

وبگردی