آفتاب
با اشاره به انهدام یک پهپاد اسراییلی

یک وزیر آذری: کشورهای ثالث به دنبال تخریب مناسبات تهران و باکو هستند

یک وزیر آذری: کشورهای ثالث به دنبال تخریب مناسبات تهران و باکو هستند

وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری آذربایجان در دیدار با سفیر کشورمان در باکو از سفرش به تهران در آینده نزدیک در راس هیاتی بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری آذربایجان امروز در دیدار با محسن پاک آیین، سفیر کشورمان در باکو، ضمن تکذیب پرواز پهپاد ساقط شده رژیم صهیونیستی از خاک کشورش گفت: کشورهای ثالث به دنبال تخریب مناسبات خوب دو کشور هستند و انتشار اخباری مبنی بر ارتباط باکو با پهپاد اسراییلی نیز با هدف ایجاد اخلال در روابط دو کشور بوده است.

وی با اشاره به روند مثبت تحولات اخیر در روابط دو کشور به‌خصوص سفر الهام علی‌اف به ایران و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی افزود: در این مقطع دشمنان به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی بین دو کشور هستند اما جمهوری آذربایجان اجازه نخواهد داد که خللی در روابط این کشور با ایران وارد شود.

وزیر اقتصاد و تجارت آذربایجان از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و گفت: این سفر به دعوت رسمی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف اجرائی کردن مفاد یادداشت تفاهم نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در نیمه دوم شهریور انجام خواهد شد.

در این دیدار سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از مواضع شفاف دولت آذربایجان پیرامون اخبار منتشره در مورد پهپاد صهیونیستی گفت: اراده سیاسی مسوولان دو کشور بر توسعه مناسبات استوار است و عوامل ثالث نمی‌توانند اخلال در این روابط ایجاد کنند.

او با استقبال از سفر وزیر اقتصاد و تجارت آذربایجان به ایران افزود: این سفر می‌تواند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را مشخص کند.

سفیر کشورمان در باکو با ابلاغ سلام و ابراز خرسندی محمود واعظی از سفر اخیر خود به باکو گفت جمهوری آذربایجان و ایران کشورهای همسایه هستند و مناسبات این دو کشور متکی بر ریشه‌های تاریخی است و دارای آینده ای روشن است.

انتهای پیام

کد N478723

وبگردی