آفتاب

‌توسعه صنعت‌ توریسم یکی از راهکارهای رونق گردشگری "نیر"

‌توسعه صنعت‌ توریسم یکی از راهکارهای رونق گردشگری "نیر"

استاندار اردبیل گفت: ‌توسعه صنعت توریسم از راهکارهای رونق گردشگری این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در افتتاح فاز اول مجتمع آب درمانی شهر آفتاب نیر با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این استان در سال‌های اخیر نه تنها حمایت نشده بلکه در برخی موارد سنگ‌اندازی هم شده است، افزود: حمایت از بخش خصوصی از برنامه‌های اولویت دار استانداری اردبیل بوده واگر این موضوع محقق شود، استان اردبیل به یک استان نمونه گردشگری کشور تبدیل شده و از رکود اقتصادی خارج خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور افزود: اقتصاد به قدری در کشور ما مهم شده که در دو سال اخیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیرو امید برای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری دو برنامه دارد‌، خاطرنشان کرد: یکی این که تورم را کم کند و دیگری این که کشور از رکود خارج شود تا اشتغال در جامعه رونق گرفته و دغدغه اصلی خانواده‌ها و جوانان کمتر شود.

خدابخش با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان نیر افزود: این منطقه نسبت به شهرهای دیگر عقب مانده و امیدواریم به جایگاه اصلی خود برسد.

استاندار اردبیل احیاء ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نیر و توسعه صنعت توریسم را از راهکارهای رونق گردشگری این شهرستان دانست.

فاز اول مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب نیر در زمینی به مساحت 5/5 هکتار توسط بخش خصوصی با اشتغال زایی 70 نفر و با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت 110 هکتار توسعه خواهد یافت و پیش بینی می‌شود مبلغی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال در این منطقه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی سرمایه گذاری شود.

همچنین با حضور استاندار اردبیل از کارخانه تولید آب معدنی در شهرک تخصصی آب نیر بهره برداری شد.

این کارخانه توسط بخش خصوصی با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زیربنای 2.5 هکتار احداث شده و با راه‌اندازی آن برای 30 نفر اشتغال زایی شده است.

استاندار اردبیل در آیین افتتاح این کارخانه از مدیرعامل بانک ملی خواست مشکل این مجموعه را به پایان برساند.

خدابخش در زمینه تخصیص آب به این شهرک گفت: تخصیص آب در این شهرک مشکل همه است و برای حل آن باید یک کارگروه تخصصی در استان برگزار شود تا هر چه سریع تر مشکل آب این شهرک حل شود.

وی نسبت به توسعه زیرساخت‌های این شهرک از جمله راه ارتباطی مناسب قول مساعد داد.

شهرستان نیر در ورودی استان اردبیل قرار گرفته و دارای چشم اندازهای طبیعی زیبا‌، مناطق دیدنی و آب گرم‌های متعددی است.

انتهای پیام

کد N478711

وبگردی