آفتاب

سناتور آمریکایی خواستار مذاکره مستقیم دولت واشنگتن با پوتین شد

سناتور آمریکایی خواستار مذاکره مستقیم دولت واشنگتن با پوتین شد

تهران-ایرنا- رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا باید مذاکرات مستقیمی با رییس جمهوری روسیه در مورد بحران اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، دایان فیشتاین در مصاحبه با شبکه ان بی سی ، ضمن توصیف پوتین به عنوان شخصیتی منحصر به فرد در روسیه و اینکه روسیه کشوری وسیع است، خاطر نشان کرد: باید گام هایی برای اعزام افرادی در راستای مذاکره با پوتین برداشته شود. برای نمونه می توان جان کری وزیر خارجه را شخصا برای مذاکره با پوتین به روسیه اعزام کرد.

این قانونگذار ارشد کنگره آمریکا در ادامه افزود: مردم می گویند که منتظر بمانیم تا تحریم ها علیه اقتصاد روسیه تاثیر خود را بگذارد. البته من این گونه فکر نمی کنم.

رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا عنوان کرد که وی در مورد تاثیر احتمالی تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه مطمئن نیست و گفت: مطمئن نیستم که این تحریم ها تاثیری داشته باشد.

از زمان تشدید بحران در اوکراین ،تنش ها میان روسیه و غرب افزایش یافته است. غرب، روسیه را به مداخله مستقیم و غیرمستقیم در امور داخلی اوکراین و حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب متهم کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرده است. این در حالی است که تحریم های غرب علیه روسیه نیز اوضاع را پیچیده تر کرده است.

رسانام**9234**1144**5981
کد N478702

وبگردی