آفتاب

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان:دیگران نمی توانند روابط باکو– تهران را تخریب کنند

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان:دیگران نمی توانند روابط باکو– تهران را تخریب کنند

تهران - ایرنا - ˈشاهین مصطفی افˈ وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در دیدار با ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر کشورمان در باکو، پرواز پهپاد ساقط شده صهیونیستی از خاک کشورش را تکذیب کرد و گفت: دیگران نمی توانند روابط باکو - تهران را تخریب کنند .

به گزارش سفارت ایران در باکو ، وی افزود: کشورهای ثالث به دنبال تخریب مناسبات خوب دو کشورند و انتشار اخباری مبنی بر ارتباط باکو با پهباد اسرائیلی نیز به منظور ایجاد اخلال در روابط دو طرف بوده است.

مصطفی اف به روند مثبت تحولات اخیر در روابط دو کشور به خصوص سفر الهام علی اف به تهران و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: در این مقطع دشمنان به دنبال ایجاد بی اعتمادی بین دو کشورند،جمهوری آذربایجان اجازه نخواهد داد که خللی در روابط این کشور با ایران وارد شود.

وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری آذربایجان از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و گفت: این سفر به دعوت رسمی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در نیمه دوم شهریور انجام خواهد شد.

در این دیدار سفیر کشورمان نیز از مواضع شفاف دولت جمهوری آذربایجان پیرامون اخبار منتشره در مورد پهباد رژیم صهیونیستی تقدیر کرد و گفت: اراده سیاسی مسوولین دو کشور بر توسعه مناسبات فیمابین استوار است و عوامل ثالث نمی توانند اخلال در این روابط ایجاد کنند.

پاک آیین از سفر وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری آذربایجان به ایران استقبال کرد و افزود: این سفر می تواند نقشه راه همکاری های اقتصادی دو کشور را مشخص کند.

سفیر کشورمان با ابلاغ سلام و ابراز خرسندی محمود واعظی از سفر اخیر خود به باکو گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران کشورهای همسایه هستند و مناسبات این دو کشور متکی بر ریشه های تاریخی و دارای آینده ای روشن است .

خاورم**1586 **1010
کد N478618

وبگردی