آفتاب

محسنی‌اژه‌ای: لایحه وکالت لایحه‌ای قضایی است

محسنی‌اژه‌ای: لایحه وکالت لایحه‌ای قضایی است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت که لایحه وکالت از نظر قوه قضاییه یک لایحه قضایی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره لایحه وکالت گفت:‌ ممکن است در یک لایحه مواردی غیرقضایی باشد، اما لایحه وکالت لایحه‌ای قضایی است و اگر درباره آنچه مدنظر قوه قضاییه است تغییرات اساسی داده شود به طور طبیعی مورد قبول دستگاه قضاییه نیست، البته ان‌شاءالله به آنجا هم نمی‌رسد.

وی افزود: نظر شورای نگهبان این است که اگر لایحه قضاییه بدون نظر دستگاه قضاییه به مجلس برود شورا آن را رد می‌کند و امیدواریم موضوع در مرحله ابتدایی حل شود.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به تغییر رئیس دیوان عالی کشور آیا صحبتی درباره پرونده کهریزک و این که نظر دیوان زودتر ارائه شود، شده است که محسنی اژه ای پاسخ داد: تغییر رئیس دیوان در پرونده فرقی را ایجاد نمی‌کند، ولی ما می خواهیم به طور کلی دیوان عالی کشور پرونده را زودتر بررسی کند. امیدواریم که این امر در مورد پرونده کهریزک انجام شود. با صحبتی که بنده با شعبه داشتم امید است که اظهار نظر شعبه اعلام شود.

محسنی اژه ای در مورد این موضوع که آیا آقای میرکاظمی وزیر اسبق نفت به رئیس قوه قضاییه در مورد مسائل مربوط به پرونده شان شکایتی کرده اند و یا خواستار رسیدگی به پرونده شده‌اند که سخنگوی قوه قضاییه گفت که در جریان این موضوع نیستم.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به اتفاقاتی که اخیراً‌ در مورد مسائل مربوط شهرداری پیش می‌آید مانند تصادف ماشین عروس در سال گذشته یا قتل کارگری توسط عوامل شهرداری بهتر نیست که شهرداری نظارت های دقیق‌تری را داشته باشد؟

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بنای دولت و حتی شهرداری این است که کارهایشان را برون سپاری کنند و بهتر است شهرداری بتواند از طریق پیمانکاران آزاد کارها را انجام دهد. متاسفانه افرادی که در شهرداری به کار گرفته می‌شوند گزینش نمی شوند و شهرداری باید توجه کند که از پیمانکاران تعهد بگیرید و از نیروهای منضبطی استفاده کند. اصل مطلبی که شما فرمودید قابل تأمل است و حتما باید پیمانکار و ضارب در این زمینه جوابگو باشند.

خبرنگاری به شوخی خطاب به سخنگوی قوه قضاییه گفت که آیا می توانیم بگوییم که در چند سال آینده شما رئیس قوه قضاییه خواهید بود؟ که محسنی‌اژه‌ای گفت: نه، نمی توانیم چنین چیزی بگوییم.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهرام جزایری تا دو ما دیگر آزاد می‌شود، گفت: اگر پایان محکومیت اش باشد این امر طبیعی است. البته زمان آزادی وی را نمی‌دانم.

ادامه دارد ...

کد N478555

وبگردی