آفتاب

حجت الاسلام اکرمی: در دولت تدبیر، تعامل خوبی میان سران قوا وجود دارد

حجت الاسلام اکرمی: در دولت تدبیر، تعامل خوبی میان سران قوا وجود دارد

تهران-ایرنا- رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در دولت یازدهم برخلاف دولت گذشته تفاهم و تعامل خوبی میان سران قوا وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید رضا اکرمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری این که در دولت یازدهم هماهنگی لازم میان سران سه قوه وجود دارد، اظهار داشت: این هماهنگی منجر به خدمت رسانی بیشتر به مردم می شود.

وی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته ارتباط خوبی بین قوا برقرار بوده که گاهی در قالب جلسات مشترک و گاهی هم در ضیافت های میان سران قوا خود را نشان داده است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تعامل و تفاهم سران قوا مشهود است که البته امیدواریم در کنار آن تعاون هم وجود داشته باشد و قوا به یکدیگر در جهت خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها کمک کنند.

اکرمی ادامه داد: هماهنگی میان سران قوا این پیام را به دیگر کشورها منتقل می کند که ایران کشوری با ثبات و قانونمند است و دولت، سایر قوا و مردم همه با هم جهت پیشرفت و توسعه کشور تلاش می کنند.

وی در عین حال وجود اختلاف نظر را امر طبیعی دانست و افزود: هر یک از سران قوا سلیقه و نظری دارد اما چون دو عامل مهم قانون و رهبر معظم انقلاب که فصل الخطاب همه مسایل هستند، مورد احترام همه سران قوا است می توان اختلاف ها را به حداقل رساند و تفاهم و تعامل را بیشتر و عمیق تر کرد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: در دولت گذشته و زمانی که بنده در مجلس هشتم حضور داشتم با صداقت می گویم که احمدی نژاد مجلس را تحقیر می کرد و اعلام کرد که مجلس در راس امور نیست وی حتی برخی مواقع شورای نگهبان را نیز نادیده می گرفت.

اکرمی با بیان این که آقای احمدی نژاد قانون پذیر نبود بلکه قانون شکن بود، اضافه کرد: دولت احمدی نژاد دولت نبود بلکه فرد بود و احمدی نژاد به شخصا تصمیم می گرفت اما در دولت روحانی مشورت و تصمیم گیری به صورت دسته جمعی انجام می شود و سیاست ها و تصمیم گیری های عجولانه مشاهده نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رییس شورای عالی هماهنگی میان قوا روز گذشته در حاشیه عیادت از آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت: دولت یازدهم در یکسال اخیر در بخش اول یعنی هماهنگی میان روسا خوب عمل کرده و تاکنون میان روسا نامه ای مبنی بر شکایت نداشته ایم و سه بزرگوار هماهنگ هستند.

سیام(4)**م.ش**1336
کد N478536

وبگردی