آفتاب

مازراتی بخریم یا نخریم؟! + عکس

مازراتی بخریم یا نخریم؟! + عکس

شرکت مازراتی از ۱۹۹۳ تاکنون، متعلق به کمپانی فیات می‌باشد و در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی آن، در شهر مودنا، ناحیه امیلیا-رومانیا، ایتالیا قرار دارد.



برند ناب ایتالیایی از همان روز اولی که وارد بازار ایران شد، خبرساز بود. حتی در کشور خودش نیز خریداران معدود و محدودی دارد. برخی مدل‌های مازراتی در حال حاضر لقب گران‌ترین خودروی بازار ایران را یدک می‌کشند.

شرکت مازراتی از ۱۹۹۳ تاکنون، متعلق به کمپانی فیات می‌باشد و در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی آن، در شهر مودنا، ناحیه امیلیا-رومانیا، ایتالیا قرار دارد.

در ساختار سازمانی گروه فیات، مازراتی همواره به‌عنوان زیرمجموعه شرکت فراری محسوب می‌شد، ولی اخیرأ به‌همراه آلفا رومئو، بخش اصلی خودروهای اسپورت فیات را، تولید می‌نماید.

تاریخچه ی مازراتی


کمپانی خودروسازی مازراتی در ماه دسامبر سال ۱۹۱۴ فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت توسط برادران مازراتی؛ به نام‌های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو تاسیس شد. آنها در سال‌های نخست قرن بیستم فعالیتشان را در شرکت اتومبیل‌سازی دیاتو آغاز نمودند و خودروهای مسابقه‌ای ۲لیتری طراحی شده توسط آلفیری، بیندو و ارنستو برای دیاتو، قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی گرند پریکس را به ارمغان آورد.

در ۱۹۲۶ کمپانی دیاتو تولید خودروهای مسابقه‌ای خود را متوقف کرد و برادران مازراتی از این شرکت جدا شدند و بر روی شرکت تازه تاسیس خود؛ مازراتی، تمرکز نمودند، که فعالیت آنها به ساخت خودروهای ۴، ۶، ۸ و ۱۶ سیلندر مسابقه‌ای و شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی محدود می‌شد.

یکی از نخستین اتومبیل‌های ساخته شده توسط برادران مازراتی، که آلفیری رانندگی آن را برعهده داشت، در ۱۹۲۶ مقام اول را در مسابقات تارگا فلوریو کسب نمود. سال ۱۹۳۲ برادر بزرگتر، یعنی آلفیری مازراتی درگذشت و کارلو نیز از شرکت جدا شد، ولی ۳ برادر دیگر، برای ۵ سال، هدایت شرکت را ادامه دادند.


مازراتی، گران ترین خودرو خیابان های ایران

خودرو مازراتی، گران ترین خودرو خیابان های ایران مشکل پلاک گذاری مازراتی برطرف و این خودرو مزین به پلاک ملی شد. همین اتفاق کافی بود تا محصولات این خودروساز لقب «گران قیمت ترین» خودرو بازار کشور را نیز از آن خود کند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که امروز با مبلغ یک میلیارد تومان چه کارهایی می توان انجام داد؛ از راه اندازی یک کسب و کار پرسود گرفته تا خرید آپارتمانی بسیار لوکس و یا احیانا آپارتمانی برای خودتان و مثلا خانه ای برای مادری که سر پیری مستاجر یک نوکیسه نباشد و ... یا اگر آرزوی دیدن گوشه و کنار دنیا را داشته باشید، به دور دنیا سفر کنید و احتمالا هزار تا رویا و فکر و ایده جورواجور ... اما در همین شهر کسانی هستند که این مبلغ را صرف خرید یک خودرو می کنند.

قیمت خودرو مازراتی در ایران

قیمت خودرو مازراتی در روز دوشنبه 10 شهریور ماه 1393 به شرح جدول ذیل میباشد .


مدل خودروقیمت نمایندگی - تومانقیمت بازار - تومانآخرین تغییر قیمت
مازراتی کواتروپورته0861000000۰۵ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گرن توریزمو01025000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گرن توریزمو S01100000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گرن کابریو01235000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی کواتروپورته S01370000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گیبلی01400000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گرن توریزمو S 201401465000000۰۵ شهريور ۱۳۹۳
مازراتی گرن کابریو S01725000000۰۳ شهريور ۱۳۹۳


کد N478517

وبگردی