آفتاب

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اکرادیته لیتوانی

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید اکرادیته لیتوانی

سفیر جدید اکرادیته لیتوانی در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه‌اش را تقدیم قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت و علاقه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با لیتوانی در ابعاد مختلف، آمادگی تهران را برای تقویت روابط دو کشور اعلام کرد.

او هم‌چنین با اشاره به عضویت لیتوانی در اتحادیه اروپایی، قرار داشتن دو کشور در مناطق حساس و بحران خیز، تبادل نظر و مشورت مستمر مسوولان دو کشور را برای تقویت تعاملات سازنده در راستای منافع و مصالح مشترک ضروری دانست.

قائم مقام وزیر امور خارجه هم‌چنین با روشن توصیف کردن دورنما و چشم‌انداز روابط بلند مدت بین ایران و اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد تداوم روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 منجر به دستیابی به توافق جامع و نهایی شود.

وی با اشاره به صدمات و خساراتی که موج تروریزم و افراط‌گرایی به ثبات و امنیت جوامع و کشورها در مناطق مختلف وارد کرده است، لزوم رایزنی، مشورت و همکاری تنگاتنگ همه کشورها را برای مقابله با این پدیده شوم یادآور شد.

کستیتوس کوجماناس، سفیر جدید اکرادیته لیتوانی نیز در این دیدار، به سابقه روابط خوب دو کشور و هم‌چنین ظرفیت‌های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.

کوجماناس با اشاره به رایزنی‌های دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، پارلمانی، تجاری و اقتصادی، گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دستور کار روابط دو کشور ارائه کرد و افزود: دولت و مردم لیتوانی علاقمند به توسعه و گسترش روابط با ایران هستند.

انتهای پیام

کد N478489

وبگردی