آفتاب

7 طرح توسعه معادن زغال سنگ به کجا رسید؟

7 طرح توسعه معادن زغال سنگ به کجا رسید؟

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از اجرا و تدوین 7 طرح توسعه معادن زغال سنگ کک شو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح جامع زغال سنگ، برای تولید 8 میلیون تن فولاد خام به روش کوره بلندی تا سال 1398، اظهار کرد: نیازسنجی های لازم برای تامین مواد اولیه این میزان فولاد، صورت گرفت که بر اساس آن، 4.2 میلیون تن کک نیاز خواهد بود.

وی افزود: برای تولید این میزان کک، به 5 میلیون و 800 هزار تن زغال سنگ کنسانتره نیاز است که 4.6 میلیون تن آن در داخل کشور و 1.2 میلیون تن از طریق واردات تامین خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به ایجاد ظرفیت 2 میلیون و 450 هزار تن کنسانتره زغال سنگ در قالب 7 طرح توسعه معادن زغال سنگ کک شو، گفت.برای شستشوی زغال سنگ تولیدی این معادن، 6 طرح احداث کارخانجات زغال شویی به ظرفیت 2 میلیون و 750 هزار تن تدوین شده که همزمان با اجرای طرح های تجهیز معادن زغال سنگ شروع خواهند شد.

به گزارش ایسنا، این هفت طرح شامل تجهیز معدن خمرود کرمان با ظرفیت450 هزارتن، تجهیز معدن پروده 4 طبس به ظرفیت450 هزارتن، تجهیز معدن پروده شرقی با ظرفیت 600 هزارتن، تجهیز معادن پروده 2 و 3 و بلوک های مستقل طبس با ظرفیت 500 هزارتن ، تجهیز معدن کردآباد سوادکوه با ظرفیت150 هزارتن ، تجهیز معدن تخت و وطن البرز شرقی (15 با ظرفیت هزارتن و توسعه معادن هشونی و پابدانای کرمان با ظزفیت 150 هزارتن است. که بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذار شده است.

انتهای پیام

کد N478435

وبگردی