آفتاب

کره جنوبی برادامه تحریم های یک جانبه علیه کره شمالی تاکید کرد

کره جنوبی برادامه تحریم های یک جانبه علیه کره شمالی تاکید کرد

تهران-ایرنا-یک مقام کره جنوبی روزدوشنبه درحالی بر ادامه تحریم های یک جانبه کشورش علیه کره شمالی تاکید کرد که برخی رسانه های چاپ ˈسئولˈبر لغو تحریم ها جهت رفع تنش های جاری درشبه جزیره کره اشاره دارند.

به گزارش روز دوشنبه ˈشین هوا، ˈلیم بئونگ چئولˈ سخنگوی وزارت اتحاد دوکره طی یک گفت و گوی کوتاه خبری در سئول، پایتخت کره جنوبی گفت که هیچگونه تغییری در موضع کشورش درخصوص اقدام موسوم به ˈ تحریم های بیست و چهارم ماه مهˈ که علیه کره شمالی اتخاذ شده ، پدید نیامده است و تحریم ها علیه این کشور کماکان ادامه خواهد داشت.

این تحریم ها درسال 2010 میلادی به طور یک جانبه ازسوی کره جنوبی علیه کره شمالی و پس از آن اعمال شد که ˈسئولˈ ، ˈپیونگ یانگˈ را مسوول غرق ناوجنگی تندرو ˈچئونانˈ نیروی دریایی این کشور درنزدیکی مرز آبی بین دو کشور معرفی کرد.

ˈلیمˈ این سخنان را پس از آن بیان کرد که برخی از رسانه های کره جنوبی بر کاهش تنش ها در شبه جزیره کره اشاره و کاهش یا لغو تحریم ها را گامی جهت بهبود روابط دوکره ذکر کردند.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

اگر چه هر دو کشور کره جنوبی و شمالی از طرح الحاق دو کره حمایت می کنند، اما هر یک خواستار استقرار نظام دولتی خاص خود به عنوان نظام سیاسی حاکم در کره متحد است.

آساق*5 * 1450 *1446
کد N478388

وبگردی