آفتاب

پیام مهم رزمایش عشایر انسجام عشایر در ابعاد داخلی و خارجی است

پیام مهم رزمایش عشایر انسجام عشایر در ابعاد داخلی و خارجی است

این رزمایش با حضور ۲ هزار نفر از بسیجیان عشایری در قالب ۹ قوم از عشایر استانهای كردستان، كرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گلستان، كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام، خوزستان و اردبیل برگزار خواهد شد كه شركت كنندگان با همان پوشش و البسه خاص منطقه خود در كرمانشاه حاضر می شوند.

مسئول سازمان بسیج عشایر كشور گفت: برگزاری این رزمایش عشایری پیامهای ویژه ای را هم در داخل ایران و هم در خارج از كشور برای دشمنان به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا،سرهنگ دوستعلی آزوغ در جلسه ای كه به منظور هماهنگی درجهت برگزاری رزمایش اقوام عشایری كشور با حضور سردار ریحانی و جمعی از فرماندهان سپاه عشایری دركرمانشاه برگزار شد، گفت: این رزمایش در اواخر شهریور ماه سال جاری و در اوایل هفته دفاع مقدس در كرمانشاه برگزار می شود كه در آن گردانهای عشایری كشور با تجهیزات و ادوات نظامی خاص خود در این رزمایش حضور خواهند داشت.

آزوغ خاطر نشان كرد: این رزمایش با حضور ۲ هزار نفر از بسیجیان عشایری در قالب ۹ قوم از عشایر استانهای كردستان، كرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گلستان، كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام، خوزستان و اردبیل برگزار خواهد شد كه شركت كنندگان با همان پوشش و البسه خاص منطقه خود در كرمانشاه حاضر می شوند.

مسئول سازمان بسیج عشایری كشور تصریح كرد: مدت برگزاری این رزمایش ۲ روز است كه سپاه حضرت نبی اكرم (ص) كرمانشاه با فراهم كردن زمینه حضور گردانهای عشایری كشور در منطقه نظامی تنگه كنشت برای برگزاری این رزمایش اعلام آمادگی كرده است.

این مقام مسئول اضافه كرد: در این رزمایش برنامه هایی همچون صبحگاه مشترك، تجمع، فتح قله، اجرای آتش تهیه سنگین و دیگر برنامه های رزمی اجرا می شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را ایجاد اتحاد بیشتر در بین اقوام عشایری كشور اعلام كرد و گفت: با برگزاری این برنامه دشمنان این مرز و بوم خواهند فهمید كه عشایری كه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به عنوان اولین كسانی كه برای دفاع از آب و خاك خود اعلام آمادگی كردند همچنان با همان روحیه دشمن ستیزی خود آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب هستند.


رییس سازمان بسیج عشایری در حاشیه این مراسم در گفتگویی با رسانه ها، ضمن هشدار به عشایر عزیز در مورد مراجعه افرادی با عنوان نیروی انتظامی با حكم جعلی، خواستار توجه بیشتر در مورد این افراد شدند. این افراد با حكم جعلی خواستار گرفتن اسلحه عشایر به بهانه بازرسی را دارند كه بعد از گرفتن اسلحه از محل متواری می شوند. چند نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

 

کد N478309

وبگردی