آفتاب

نخست وزیر لبنان: جنگ با تروریسم در آغاز راه است

نخست وزیر لبنان: جنگ با تروریسم در آغاز راه است

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه شرط اول برای پیروزی در مقابله با تروریسم متحد شدن ویکپارچگی است گفت: دولت با مساله نظامیان ربوده شده لبنانی به خوبی برخورد و تمام تلاش خود را برای آزادی آن‌ها به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، تمام سلام، نخست وزیر لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز تشکیل کشور لبنان گفت: شکست در اجرای الزامات قانون اساسی در موعد خود نشان می‌دهد که ما در اوضاع خوبی به سر نمی‌بریم برای همین باید به انتخاب رئیس جمهور آتی لبنان سرعت ببخشیم.

وی گفت: مبارزه با تروریسم باید اولویت اصلی در تصمیمات مسئولان دولت باشد و این مساله عملیاتی طولانی و پیچیده است. مقابله با تروریسم در آغاز راه قرار دارد و شرط اول برای پیروزی در این راه متحد شدن است.

سلام با بیان اینکه لبنان همواره یکپارچه و متحد باقی خواهد ماند، خطاب به خانواده‌های نظامیان ربوده شده لبنانی در شهرک عرسال گفت: شما تنها نیستید بلکه تمامی لبنان با شما و فرزندانتان است. دولت با مساله نظامیان ربوده شده به عنوان اولویت اصلی خود برخورد کرده و نهایت تلاش خود را برای آزادی آنان به کار می‌گیرد.

وی گفت: ما برای آزادی نظامیان مذکور به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم اما به طور محرمانه و دور اندیشانه با این مساله برخورد می‌کنیم و من امیدوارم تمامی طرف‌های سیاسی و رسانه‌ها و هم خانواده‌های نظامیان به مسئولیت خود در قبال این مساله عمل می‌کنند.

سلام گفت: مساله نظامیان ربوده شده مساله‌ای ملی است و به تمامی لبنانی‌ها، دولت و طرف‌های ذی ربط مربوط است. ما از تلاش طرف‌های داخلی، عربی یا بین المللی برای آزادی نظامیان مذکور استقبال می‌کنیم. اوضاع امنیتی، اجتماعی و انسانی در عرسال بسیار جدی است و ارتش به مسئولیت‌های خود در خصوص این مساله به خوبی عمل می‌کند.

در همین راستا علی الحاج حسن، یکی از نظامیان ربوده شده لبنانی در پیامی تصویری اعلام کرد که افراد مسلح تهدید کرده‌اند که اگر تا سه روز دیگر زندانیان زندان "رومیه" آزاد نشوند، وی و دیگر نظامیان ربوده شده را به قتل می‌رسانند.

وی از خانواده‌های نظامیان ربوده شده لبنانی‌ خواست تا به خیابان‌ها آمده و اقدام به بستن راه‌ها کنند تا بر دولت برای اتخاذ اقداماتی در این خصوص فشار بیاورند.

این نظامی لبنانی تاکید کرد: از خانواده، پدر و برادرم می‌خواهم تا از رئیس جمهور و تمامی مسئولان لبنان بخواهند زندانیان زندان "رومیه" را آزاد کنند.

وی افزود: ما در بازداشت گروه "دولت اسلامی" (داعش) هستیم و دیگر نمی‌توانیم این اوضاع را تحمل کنیم.

انتهای پیام

کد N478218

وبگردی