آفتاب

تمرین سراسری مقابله با سوانح طبیعی در ژاپن برگزار شد

تمرین سراسری مقابله با سوانح طبیعی در ژاپن برگزار شد

تهران - ایرنا - بیش از دو میلیون نفر ژاپنی دوشنبه در یک تمرین سراسری سالیانه برای مقابله با سوانح و حوادث طبیعی در کشورشان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، این تمرین سراسری مقابله با سوانح طبیعی نظیر زلزله ، صبح امروز با عملیاتی نظیر امدادرسانی، اطفاء حریق و عملیات تخلیه که معمولا پس از وقوع زمین لرزه صورت می گیرد، آغاز شد.

این تمرین هر ساله در تاریخ اول سپتامبر(10 شهریور) که روز مقابله با سوانح طبیعی در ژاپن نامیده شده است، برگزار می شود و هدف از آن ، سنجش میزان آمادگی مردم و مسوولین ژاپن درصورت وقوع زمین لرزه بیش از 7 ریشتر در این کشور زلزله خیز است.

براساس این گزارش، اول سپتامبر همچنین سالروز زمین لرزه شدید ˈکانتوˈ در سال 1923 میلادی در ژاپن است که بیش از یکصد هزار کشته برجای گذاشت و پایتخت این کشور را با خاک یکسان کرد.

این درحالی است که از زمان وقوع زمین لرزه شدید و سونامی ویرانگر درسال 2011 میلادی در شمال شرق ژاپن که به آسیب دیدن نیروگاه هسته ای ˈفوکوشیماˈ و بروز شدیدترین بحران هسته ای جهان پس از سانحه نیروگاه ˈچرنوبیلˈ منجر شد، دولت این کشور اقدام ها برای مقابله با سوانح طبیعی ازجمله زلزله در کشور را تشدید کرده است.

ژاپن اخیرا سانحه وقوع رانش زمین مهلک در شهر ˈهیروشیماˈ واقع در غرب این کشور را نیز پشت سرگذاشته است که طی آن 72 تن کشته و شماری نیز مفقود شدند.

آساق 1450**1392
کد N478159

وبگردی