آفتاب
حاجی علی اکبری در اجلاس روز جهانی مسجد:

مسلمانان از ظرفیت مسجد برای وحدت استفاده کنند/تخریب 200 مسجد در غزه

مسلمانان از ظرفیت مسجد برای وحدت استفاده کنند/تخریب 200 مسجد در غزه

وی گفت: در همین هفته های اخیر و در جنگ 50 روزه غزه دوباره مساجد یکی از هدف های اصلی این رژیم تبهکار بود و در این جنگ بیش از 200 مسجد خراب شد و اینها حکایت از کارکرد فوق العاده مسجد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد حاجی علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: مکانی که انسانها دور از قومیت ها، نژادها و ملیت ها تنها به عنوان بندگان خدا سر به بندگی و سجود می گذارند، مسجد است.

وی با بیان اینکه نهاد و نمادی از اسلام عزیز است، افزود: مسجد ماموریت و رسالتش این است که به زندگی مومنان رنگ خدایی بزند. مسجد صرفا مکان نیست، خانه مردم و خداست، شکوفایی فطرت است و تعمیم زندگی به ساعات زندگی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسجد مرکز ساماندهی زندگی مسلمانان محسوب می شود، گفت: مسجد مسلمانان را در برابر جبهه کفر متحد می کند و کاملا واضح است که چرا مسجد همیشه مورد هجوم دشمنان و بیگانگان بوده است. دشمنان و دنیای استکبار همیشه پرچم خرابی مسجد را به دست دارند.

وی افزود: دشمنان یا به دنبال خرابی ظاهری و یا باطنی مسجد و منزوی کردن آن هستند و گاهی حتی مسجد می سازند ولی مسجد آنان شباهت زیادی به بتکده دارد.

حاجی علی اکبری با اشاره به روز جهانی مساجد به مناسبت هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: در امتداد این سالها رژیم صهیونیستی به نمایندگی از استکبار همواره به بیت المقدس جسارت کرده است.

وی ادامه داد: در همین هفته های اخیر و در جنگ 50 روزه باز مساجد یکی از هدف های اصلی این رژیم تبهکار بود و در این جنگ بیش از 200 مسجد خراب شد و اینها حکایت از کارکرد فوق العاده مسجد دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسجد را مرکز تقویت انسان مقاوم نامید و گفت: آنها می دانند که مسجد معجزه بزرگ اسلام است و بزرگترین قدرت را در پیشبرد آرمان های اسلامی دارد بنابراین این دشمنی ها بی دلیل نیست.

وی گفت: کسانی که به مساجد جسارت می کنند چه صهیونیست ها و چه صهیونیست های مسلمان نما که این روزها در سوریه و عراق مساجد را تخریب می کنند، ما این رفتارهای زشت را محکوم می کنیم و به دوستداران ادیان الهی می گوییم اگر امروز مساجد تخریب می شود بدانید که فردا کلیساها و معابد شما نیز تخریب می شوند، لذا همه باید دست به دست هم دهیم واز مساجد حمایت کنیم.

حاجی علی اکبری روز جهانی مسجد را فرصتی برای توجه به نقش مساجد در کشورهای اسلامی دانست و گفت: مسلمانان باید با استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان نقطه مشترک تمام مذاهب اسلامی برای رسیدن به وحدت استفاده کنند.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: در سال گذشته در روز جهانی مسجد که همزمان با آغاز دولت یازدهم شده بود ما این دو مناسبت را به فال نیک گرفتیم و در همان ایام طی نامه ای به محضر شما و اعضای محترم هیات دولت مجموعه ای از دل مشغولی ها را در مورد مساجد خدمت شما تقدیم کردیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: شما به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و به عنوان یک شخصیت آشنا به مبانی مسجد توقع می رود که نگاه راهبردی در مورد مساجد داشته باشید و سهم مسجد در همه دستگاهها و مراکز عالی تصمیم گیری نظام مد نظر قرار گرفته شود.

حاجی علی اکبری گفت: ما باید در دکترین فرهنگی، نظام تعلیم و تربیت و عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و همچنین دیپلماسی مسجد را ببینیم وبه عنوان کانون اصلی مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با تدبیر شما مسجد جای خود را پیدا کند و این توجه امیدهای بیشتری را در جامعه بیافریند و ان شاء الله یادداشتهایی که به محضر شما تقدیم کردیم مجددا مرور بفرمایید.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله مهدوی کنی و آرزوی سلامتی برای ایشان، گفت: آیت الله مهدوی موسس مرکز امور مساجد بودند که سهم زیادی در خدمت به مساجد داشتند و در دوران مدیریت جدید هم همیشه ما مورد عنایت ایشان بودیم.

بنا بر این گزارش در اجلاس روز جهانی مساجد که با حضور رئیس جمهور و سفرای چند کشور اسلامی برگزار شد از بانک ایده های مسجد رونمایی شد.

همچنین از 17 ائمه برتر جماعات استان تهران توسط رئیس جمهور، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، علی جنتی وزیر فرهنگ و حاجی علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تجلیل شد. همچنین در این مراسم از سامانه مجازی مساجد و کتاب مسجد و سبک زندگی توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

 

کد N477987

وبگردی