آفتاب

ارتش پاکستان معترضان را از ساختمان تلویزیون دولتی خارج کرد

ارتش پاکستان معترضان را از ساختمان تلویزیون دولتی خارج کرد

اسلام آباد - ایرنا - نیروهای ارتش پاکستان برای کنترل ناارامی های پایتخت، سرانجام وارد صحنه شدند و توانستند صدها نفر از معترضان را که ساختمان تلویزیون دولتی کشور را تصرف کرده بود، از این محل خارج کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ پخش برنامه های تلویزیون دولتی قطع شده است و معترضانی که وارد ساختمان تلویزیون شده بودند، بسیاری از تجهیزات آن را ویران کردند. آنها همچنین نام ˈطاهر القادریˈ رهبر یکی از احزاب عمده مخالف دولت را بر روی دیوارهای این ساختمان نوشته اند.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز لحظاتی قبل در سخنانی گفت: کسانی که به ساختمان تلویزیون دولتی حمله کرده اند، از معترضان واقعی نیستند بلکه گروهی مزدور هستند که از سوی برخی مامور شده تا دست به خرابکاری بزنند.

هنگامی که نیروهای ارتش برای خارج کردن معترضان به ساختمان تلویزیون امدند، معترضان شعارهایی در حمایت از ارتش و شعار زنده باد ارتش سردادند.

حمله به تلویزیون دولتی درحالی صورت گرفت که عمران خان و القادری قول داده بودند از خط قرمزها عبور نخواهند کرد.

** عمران خان: ارتش به کنترل اوضاع کمک کند

مخالفان تا روز گذشته اصرار داشتند ارتش نباید وارد صحنه شود، اما امروز عمران خان در سخنانش به صرات و بطور مستقیم گفت: ژنران «راحیل شریف» فرمانده کل ارتش پاکستان لطفا برای کنترل اوضاع اقدام کنید.

** تاکید طاهر القادری بر حفظ آرامش

ˈطاهر القادریˈ که هم اکنون همراه هوادارانش در مقابل دروازه اصلی کاخ نخست وزیری حضور دارد، از آنان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و اقدام به حمله به ساختمان ها و مراکز و تاسیسات نکنند. او از حرکت خود به عنوان یک انقلاب آرام و صلح امیز نام برد.

القادری همچنین دولت نواز شریف را به بی قانونی و زیرپا گذاشتن دمکراسی متهم کرد و از هوادارانش خواست که به خواسته ها و دستورات ارتش گوش دهند.

آساق*1* 272**1723**1392
کد N477896

وبگردی