آفتاب

لاوروف: برقراری آتش بس فوری در شرق اوکراین پیش شرط آغاز مذاکرات مینسک است

لاوروف: برقراری آتش بس فوری در شرق اوکراین پیش شرط آغاز مذاکرات مینسک است

وزیر امور خارجه روسیه برقراری آتش بس فوری در شرق اوکراین را پیش شرط آغاز مذاکرات چند جانبه در شهر مینسک برای بازگرداندن آرامش به این منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "سرگئی لاوروف" که در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان شرکت کرده بود در مورد مذاکرات روز دوشنبه در مینسک پایتخت بلاروس گفت: برقراری آتش بس در شرق اوکراین پیش شرط انجام این مذاکرات است.

قرار است فردا دوشنبه در شهر مینسک نشستی با حضور نمایندگان روسیه، اوکراین، جدایی طلبان و ناظران بین المللی برای بررسی شرایط حاکم در شرق اوکراین برگزار شود. 

لاوروف در حالی خواستار برقراری آتش بس در شرق اوکراین شده که صبح امروز نیز ارتش این کشور حملات خود به مواضع جدایی طلبان را از سر گرفت است. حملات ارتش اوکراین به این منطقه تا کنون بیش از دو هزار و 400 کشته برجا گذاشته و سازمان ملل نیز درباره وضعیت انسانی حاکم بر آن هشدار داده است.

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر به موضوع سقوط هوایپیمای مسافری مالزیایی MH17 بر فراز اوکراین اشاره کرد و از تعلل کی یف و نهادهای بین المللی در انتشار محتویات جعبه سیاه این هواپیما انتقاد کرد.

در زمان انفجار این هواپیما، کی یف و برخی کشورهای غربی، روسیه را عامل آن معرفی کردند ولی با وجود گذشت حدود یک ماه از پیدا شدن جعبه سیاه این هواپیما هنوز جزئیات و دلیل اصلی انفجار آن مشخص نشده است.

نشست روز دوشنبه مینسک در حالی برگزار می شود که اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه هشدار داده و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز خواستار گفتگوی کی یف با جدایی طلبان برای تشکیل مناطق مستقل شده است.

کد N477788

وبگردی