آفتاب

کارشناس هندی: ایران پیروز میدان مذاکرات هسته ای است

کارشناس هندی: ایران پیروز میدان مذاکرات هسته ای است

دهلی نو - ایران - یک کارشناس هندی ابراز اطمینان کرد که ایران از مذاکرات با گروه 1+5 پیروز بیرون می آید و مساله هسته ای برای همیشه حل می شود.

ˈظفرالاسلام خانˈ رییس مجلس مشورت مسلمانان سراسر هند روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا پیرامون تحولات اخیر از جمله تحریم های جدید آمریکا افزود: ایران کشور باثبات و قدرتمندی است و به دستاورهای بسیاری رسیده و محافل تندرو در آمریکا و اسراییل از مقابله با آن ناامید شده اند.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه قدرت های جهانی با ایران پای میز مذاکره نشسته اند از یک سو مواضع درست و از سوی دیگر توانمندی ایران است .

کارشناس هندی با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی گفت: ایران از مذاکراتی هسته ای که به نتیجه خوبی رسیده موفق بیرون می آید و هر شرایطی برایش بگذارند با گذشت زمان بی ارزش می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری کاملا مستقل است که توانسته فناوری هسته ای را بر اساس حق مسلم خود و به صورت بومی توسعه دهد، افزود: دولت ایران معاهده منع گسترش سلاح های اتمی را امضا کرده و براساس آن حق کامل توسعه فناوری هسته ای را برای پیشرفت کشورش دارد.

ظفرالاسلام خان در مورد تحریم های جدید یک جانبه آمریکا اظهار داشت: عجیب است که رژیم اسراییل برنامه اتمی پیشرفته ای دارد و در سایت این کشور که در دیمونا واقع است، بیش از یک هزار کلاهک هسته ای قوی نگهداری می شوند اما غرب چشمان خود را به روی آنها بسته است.

وی با اشاره به اینکه اسراییل معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را به امضا نکرده و بازرسان سازمان ملل تاکنون اجازه ورود به تاسیسات اتمی آن نیافته اند، گفت: غرب باید با ایران به نتیجه نهایی و جامع برسد زیرا این کشور بارها به بازرسان اجازه بازدید از تاسیسات هسته ای داده و هیچکس نمی تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت سلاح اتمی بوده است .

رییس مجلس مشورت مسلمانان سراسر هند در ادامه با اشاره به اینکه هراسی که از ایران تبلیغ می شود بدون دلیل است، اظهار داشت: کشورهای غربی با دوستانشان به شیوه دیگری رفتار می کنند و اگر کشوری را علیه سلطه جویی خود بدانند آن را دشمن خطاب کرده و تحت فشار قرار می دهند.

آساق * 3 * 1519 * 261 *
کد N477738

وبگردی