آفتاب

انتقاد دمشق از اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه در حمایت از مخالفان سوری

انتقاد دمشق از اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه در حمایت از مخالفان سوری

دمشق از اصرار و پافشاری رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر مسلح کردن مخالفان سوری و اقدامات دیوانه‌وار وی برای گمراه سازی اذهان علیه سوریه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه اقدامات "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه برای ادامه همان روشی که پاریس از آغاز بحران سوریه در پیش گرفته است و اصرار و پافشاری اولاند برای گمراه‌سازی اذهان علیه سوریه را محکوم می‌کند و این اقدامات باعث شده است که فرانسه شریک اصلی در ریختن خون سوری‌ها باشد.

این منبع اعلام کرد: اولاند مدعی است که مدافع عدالت و حقوق بشر بوده و بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تاکید دارد، حال آن که خود به مسلح کردن تروریست‌ها در سوریه اذعان کرده است.

پیشتر فرانسوا اولاند، اعلام کرده بود که کشورش چند ماه قبل تسلیحاتی به مخالفان سوری تحویل داده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: حمایت از تروریسم آن هم از سوی قدرت‌های منطقه و بین‌الملل عامل اصلی ادامه بحران، افزایش و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی شده و باعث می‌شود پای آنها به کشورهای منطقه و همجوار باز شود، حال آن که بیشتر این کشورها اعلام کردند طبق قطعنامه 2170 شورای امنیت به طور جدی با تروریسم مبارزه می‌کنند.

شورای امنیت اخیرا قطعنامه‌ای که در چارچوب بند هفتم منشور این نهاد قرار دارد، صادر کرد که بر اساس آن، امکان استفاده از زور علیه گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه النصرة جهت خلع سلاح آن‌ها و توقف حمایت‌های مالی از آن‌ها داده می‌شود.

در پی صدور این قطعنامه، مقامات سوریه آمادگی خود را برای همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی جهت مقابله با داعش اعلام کردند.

این در حالی بود که آمریکا هرگونه تصمیم برای همکاری با مقامات سوریه جهت مقابله با گروه‌های تروریستی را تکذیب کرد.

فرانسوا اولاند نیز مدعی شده بود که نظام سوریه نمی‌تواند شریکی برای مبارزه علیه گرو‌ه‌های تروریستی باشد.

انتهای پیام

کد N477659

وبگردی