آفتاب

تصمیم کارتر برای سخنرانی در سازمان اسلامی با اعتراض روبه‌رو شد

تصمیم کارتر برای سخنرانی در سازمان اسلامی با اعتراض روبه‌رو شد

در پی اعلام اینکه جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا قرار است در انجمن اسلامی آمریکای شمالی سخنرانی مهمی داشته باشد، محافظه کاران به شدت اعتراض کردند اما وی از تصمیم خود منصرف نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اینکوئیسیتر، جیمی کارتر 89 ساله قرار است در پنجاه و یکمین گردهمایی سالانه انجمن اسلامی آمریکایی شمالی (ISNA) که در مرکز کوبو در دیترویت برگزار می‌شود شرکت کرده و در سی‌ام اوت سخنرانی کند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدفش عمدتا متحد کردن سازمان اسلامی در آمریکای شمالی است تا مجمع مسلمانان و در نهایت جامعه را اصلاح کند.

این گروه تلاش می‌کند تا از طریق برپایی مراسم‌های خیریه و تجمع مردم به اهدافش دست یابد.

پیشتر دیپلمات‌هایی از جمله والری جرت، مشاور اوباما در مناسبت‌های این گروه اسلامی سخنرانی کرده‌اند و حتی یک بار باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیامی ویدئویی به این سازمان ارسال کرد اما قطعا جیمی کارتر میهمانی ویژه محسوب می‌شود.

خبر سخنرانی جیمی کارتر در این انجمن با تیترهای جنجالی از جمله "جیمی کارتر ریاست جمع آوری پول برای حماس را برعهده می‌گیرد" همراه شد که عمدتا رسانه‌ها خبری محافظه کار این گونه خبررسانی کردند. انجمن اسلامی آمریکای شمالی در گذشته مشکلات حقوقی داشته است.

در سال 2007 وزارت دادگستری این گروه را به عنوان یکی از اعضای اخوان المسلمین آمریکا متهم کرد و گفت که آنها تلاش داشتند 12 میلیون دلار به حماس منتقل کنند. این نهاد مسلمان با رد تمامی این اتهام‌ها خواستار لغو تمامی آنها شدند اما یکی از قضات فدرال می‌گوید که مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد که برخی از اعضای حماس در داخل این سازمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N477658

وبگردی