آفتاب

آمریکا تصمیم تل‌آویو درباره مصادره اراضی کرانه باختری را تایید نکرد

آمریکا تصمیم تل‌آویو درباره مصادره اراضی کرانه باختری را تایید نکرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اطلاعیه رژیم صهیونیستی مبنی بر اشغال و مصادره اراضی کرانه باختری امری بیهوده و خلاف برقراری صلح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم خود مبنی بر مصادره اراضی کرانه باختری صرف نظر کند و این اقدام تل‌آویو را خلاف برقراری صلح در منطقه دانست.

یک مسئول وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش تصمیم تل‌آویو را مبنی بر مصادره اراضی کرانه باختری هم به منظور ساخت احتمالی شهرک‌ها منفی و بی‌فایده ارزیابی کرده و آن را اقدامی منفی در جهت برقراری صلح می‌داند.

این مسئول آمریکایی گفت: ما همواره از گذشته تا کنون مخالف ادامه فعالیت های شهرک سازی هستیم.

وی افزود: این تصمیم همانند دیگر تصمیماتی است که تل‌آویو در خصوص شهرک سازی‌ها اتخاذ کرده و طرح ریزی‌ها و مزایده‌هایی که اسرائیل در این خصوص بر سر آن توافق کرده امری منفی در مسیر اهداف اعلام شده از سوی اسرائیل برای دستیابی به راه حل صلح است.

پیشتر مسئول محلی فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دستوری برای مصادره 3800 متر مربع از اراضی دو استان بیت لحم و الخلیل صادر کرد.

به دنبال این تصمیم صوریو لاوی، شهردار این منطقه اعلام کرد که این بزرگترین عملیات مصادره از سوی اسرائیل است که در منطقه واقع میان دو استان الخلیل و بیت لحم اتفاق افتاده است.

وی افزود: این تصمیم درست زمانی اتخاذ شده که مردم قرار است طی ماه‌های آینده محصولات کشاورزی خود را برداشت کنند.

این اراضی حدود 30 سال است که از بزرگترین مناطق است و رژیم صهیونیستی هنوز علت این تصمیم خود را اعلام نکرده است، اما رادیو تل‌آویو اعلام کرد که این تصمیم در پاسخ به ربوده شدن و قتل سه شهرک نشین یهودی اتخاذ شده است.

پیشتر نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم اسرائیل مبنی بر مصادره حدود 3811 متر مربع از اراضی بیت لحم و الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را محکوم کرد.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها افزود: اتخاذ این گونه تصمیم‌ها به وخیم شدن بیشتر اوضاع خواهد انجامید.

انتهای پیام

کد N477587

وبگردی