آفتاب

مجلس نمایندگان لیبی اقدامات گروه های تروریستی در طرابلس را محکوم کرد

مجلس نمایندگان لیبی اقدامات گروه های تروریستی در طرابلس را محکوم کرد

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان لیبی، اقدامات خشونت آمیز گروه های تروریستی از جمله قتل و بازداشت غیر نظامیان و به سرقت بردن اموال مردم در طرابلس را محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مصری ˈالشرق الاوسطˈ، مجلس نمایندگان لیبی با صدور بیانیه ای امروز دوشنبه حمله به چادرهای تاورغاء در منطقه فلاح طرابلس، هم چنین حمله به مراکز دیپلماسی را محکوم و از دادستانی لیبی درخواست نموده تا تحقیقات درباره گلوله باران منطقه ورشفانه را آغاز و مرتکبان این جنایت را محاکمه کند.

مجلس نمایندگان لیبی در این بیانیه با محکوم کردن این گونه جنایت های ضدحقوق بشری، تاکید کرده که مرتکبان این جنایت ها دیر یا زود به چنگال عدالت افتاده و محاکمه شوند.

مجلس لیبی ضمن درخواست از گروه ها به پایبندی به قطعنامه شماره 3 برقراری آتش بس در این کشور، ادارات امنیتی را به حفظ امنیت بیشتر شهروندان لیبیایی دعوت کرد.

لیبی از زمان سرنگونی ˈمعمر قذافیˈ شاهد ناآرامی ها و درگیری میان گروه های مختلف بوده و این روزها هر یک از گروه ها یکدیگر را متهم به فرمانبرداری از برخی کشورهای خارجی می کنند.

در این میان ژنرال بازنشسته ارتش ˈخلیفه حفترˈ فرماندهی گروهی از نظامیان لیبی را بر عهده گرفته و با انقلابی های مسلح می جنگد و آن ها را متهم به ارتباط با سازمان القاعده یا دیگر گروه های تندرو می کند.

از سوی دیگر این گروه ها، وی را به فرمانبرداری از کشورهای منطقه ای مانند مصر و امارات و تلاش برای پیشبرد طرح های این کشورها در لیبی متهم می کنند.

در هفته های اخیر درگیری میان گروه های شبه نظامی در لیبی اوضاع امنیتی متشنجی را در این کشور به ویژه در شهرهای بنغازی و طرابلس ایجاد کرده است.

سازمان ملل و کشورهای غربی با خارج کردن دیپلمات های خود از لیبی نسبت به گسترش درگیری و خشونت ها در این کشور هشدار داده اند.

ˈابراهیم الدباشیˈ سفیر لیبی در سازمان ملل متحد نیز به تازگی با اشاره به وخامت وضعیت در کشورش نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی هشدار داد.

رسانام**1453**7074**1275
کد N477551

وبگردی