آفتاب

اعرابی: هنر والیبال ایران از کار انداختن سرعتی‌های حریف است

اعرابی: هنر والیبال ایران از کار انداختن سرعتی‌های حریف است

کارشناس والیبال در ارزیابی فنی از برد ایران مقابل ایتالیا گفت: هنر تیم ایران این است که با سرویس های خوب سرعتی های حریف را از کار می‌اندازد و با همین تدبیر ایتالیا را بردیم.

فرهاد اعرابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بازی خیلی خوب بود. نتیجه خیلی خوبی مقابل ایتالیا کسب کردیم. با وجود اینکه خستگی سفر به آمریکا و لیگ جهانی بازیکنان را اذیت می کرد اما واقعا فراتر از انتظار با ایتالیا بازی کردند.گاهی انسان‌ها انرژی های نهفته ای دارند که تحت شرایط خاص ایجاد می شود. در مقابل ایتالیا هم، این انگیزه بازیکنان ایران بود که موجب شد انرژی مضاعفی داشته باشند. البته هنوز زود است که درباره صعود از گروه حرف بزنیم. بازی های سختی در پیش است. اما اینکه تیم ایران در سطح جهانی خوب بازی می کند واقعیتی است که نمی توان آن را کتمان کرد.

وی با تحلیل فنی تیم ایران مقابل ایتالیا گفت: قدرتی های ایران مثل غفور و میرزاجانپور خیلی خوب بودند. در کنار آن ها موسوی و معروف هم تمام تجربه خود را به کار بستند. هنر تیم ایران این است که با سرویس های خوب سرعتی های حریف را از کار می اندازد. با همین تدبیر ایتالیا را بردیم. اما تیم آمریکا قدرتی است. ما چند بازی تدارکاتی با این تیم داشتیم. آن ها روی بازی قدرتی موفق هستند. تیم آمریکا حتی اگر دریافت اول خوبی نداشته باشد می تواند روی قدرت پیروز شود. این موضوع کار را برای تیم ایران در بازی بعدی سخت می کند.

کارشناس والیبال در ادامه با انتقاد از نیمکت تیم ملی ایران گفت: از نیمکت تیم ملی گلایه دارم. همه ما در تصویر تلویزیون دیدیم که سعید معروف خواست که تعویض شود و این موضوع را به کواچ انتقال داد. کواچ هم سریعا موافقت کرد. اتفاقا این تعویض ها جواب هم داد. این هوشیاری باید روی نیمکت وجود داشته است.البته با توجه به اینکه کواچ بازی را برد عملکردش قابل قبول بود.

اعرابی خاطرنشان کرد: ما توان بیشتری از ایتالیا داشتیم و پیروز شدیم. این نتایج در امتیازهایی که به تیم ها می دهند موثر است. ایتالیا با تمام قدرت کار کرد. تیمی که می رود تا مقام بگیرد سعی می کند پیروز شود. گاهی تیم مقابل اجازه نمی دهد بازیکنان کار همیشگی خود را انجام دهند. ایران هم ایتالیا را از کار انداخت.

انتهای پیام

کد N477495

وبگردی