آفتاب

آغاز مرحله جدید اعتراض حوثی ها علیه دولت یمن در صنعا

آغاز مرحله جدید اعتراض حوثی ها علیه دولت یمن در صنعا

بدون ادیت/ تهران- ایرنا- عبدالملک حوثی رهبر حوثی های یمن گفت: مرحله سوم تشدید اعتراض های ضددولتی حوثی ها (انصار الله) در صنعا امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری ˈالمسیرهˈ وابسته به انصار الله،حوثی در سخنانی با این شبکه خبری با تاکید بر اینکه در این مرحله تحرکات جدید بر اساس اقدامات برنامه ریزی شده صورت می گیرد، نسبت به سیاست های غیر منطقی دولت یمن هشدار داد.

عبدالملک حوثی مرحله سوم اعتراض ها را شامل خروش مدنی فراتر از خروش مردمی یمن دانست و از همه یمنی ها خواست تا به تجمع مردمی امروز در میدان تغییر مرکز صنعا برای اجرای مرحله سوم تشدید اعتراض ها بپیوندند.

میدان تغییر، میدانی است که شاهد حوادث سال 2011 و بیرون آمدن هزاران یمنی از خانه ها برای سرنگونی دولت علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن بود.

حوثی گفت: این انقلابی کاملا مردمی علیه فساد است، انقلاب ملیون ها تن از مردم مظلوم یمن است که گروهی فاسد منابع و ثروت های کشورشان را به غارت برده اند.

حوثی با حمله به کمیسیون ریاستی مامور گفت وگو با وی، آن کمیسیون را به دلیل ارائه ادعاهای دروغین از جمله، اعلام آمادگی برای اجرای گفت وگو و تغییر دولت را دروغ و جعلی خواند و تاکید کرد این خواسته ها به دلیل اجماع کلی مردم یمن بر آن، به هیچ وجه قابل انصراف نیست.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی حوثی ها به خبرگزاری آلمان گفت: دولت باید سریعا بدون هیچ وقت کشی به خواسته های مردم پاسخ دهد چرا که این خواسته ها که مردم برای تحقق آنها به خیابان ها ریختند همگی عادلانه است و هیچ کس از آنها عقب نشینی نمی کند.

وی افزود: دولت یمن به جز تحقق این خواسته ها، راه دیگری ندارد در غیر اینصورت اعتراض ها ادامه می یابد و مرحله سوم اعتراض ها از امروز آغاز می شود.

وی ادامه داد: درصورت تداوم پاسخ ندادن دولت به خواسته های مردم، اعتراض ها مراحل دیگری دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

حوثی ها خواستار برکناری دولت ناکارآمد کنونی یمن، لغو افزایش بهای سوخت به علاوه ایجاد فضای لازم برای مشارکت سیاسی وسیع تر اقشار مختلف مردم این کشور هستند.

این گروه همچنین با طرح دولت یمن مبنی بر تقسیم این کشور به 6 منطقه مخالفند و آن را عامل تقسیم این کشور به بخش های فقیر و غنی و بیشتر شدن شکاف میان این دو طبقه می دانند.

حوثی ها به منظور تقویت موقعیت خود، از هفته گذشته تاکنون در اطراف شهر صنعا مستقر شده اند.

دوره انتقال سیاسی در یمن از زمان برکناری ˈعلی عبدالله صالحˈ دیکتاتور سابق این کشور از مسند قدرت در سال 2012، همچنان به درازا کشیده است.

یمن از سال 2011 و به دنبال اعتراض های مردمی گسترده که به سرنگونی حکومت 33 ساله ˈعبدالله صالحˈ منتهی شد، در دوره گذار سیاسی به سر می برد.

رسانام**1453/7074/1275
کد N477431

وبگردی