آفتاب

اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه آماده حضور در عرصه بین‌المللی است

اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه آماده حضور در عرصه بین‌المللی است

رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه پس از مراسم سوگند قرار است در نشست کلیدی ناتو در ولز و در دیدارهای دوجانبه با مقام‌های قبرس شمالی و جمهوری آذربایجان شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری منتخب ترکیه در چند روز آینده سفرهای خارجی خود را در ابتدای امر با رفتن به قبرس شمالی آغاز می‌کند.

وی پس از آن قرار است با درویش اروغلو، رئیس‌جمهوری قبرس ترک‌نشین و سایر مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کند و حمایت خود را از مذاکرات برای اتحاد مجدد میان قبرس ترک نشین و یونانی نشین مجددا اعلام کند.

دومین سفر اردوغان به جمهوری آذربایجان است و وی قرار است در همین هفته به باکو برود و یا با الهام علی‌اف، همتای خود در این کشور دیدار کند. ترکیه اخیرا روابط تجاری و انرژی خود را با باکو افزایش داده است.

رئیس جمهوری جدید ترکیه قرار است درباره مساله ناگورنو قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با مقام‌های باکو صحبت کند؛ مساله‌ای که بر روابط آنکارا ایروان نیز تاثیرگذاشته است.

اردوغان پس از آن مستقیما از باکو به ولز می‌رود تا در نشست ناتو شرکت کند و مساله محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی را نیز در این نشست مطرح خواهد کرد. مساله استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در ترکیه و تهدید رو به رشد افراط گرایی در منطقه در دستور کار هیات ترکیه‌ای در نشست ناتو است. در این نشست تنش‌ها میان ائتلاف غرب و روسیه بر سر مساله اوکراین نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N477392

وبگردی