آفتاب

گفت‌وگوی منصور هادی و پادشاه عربستان در خصوص اوضاع یمن و تحولات منطقه‌ای

گفت‌وگوی منصور هادی و پادشاه عربستان در خصوص اوضاع یمن و تحولات منطقه‌ای

رئیس‌جمهور یمن در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان در خصوص آخرین تحولات یمن به ویژه ادامه اعتراضات حوثی‌ها علیه دولت و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبا)، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در گفت‌وگوی تلفنی با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، با وی در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور، تحولات اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی وآخرین تحولات اوضاع یمن به ویژه ادامه تظاهرات و اعتراضات حوثی‌ها علیه دولت بحث و گفت‌وگو کردند و عبدربه منصور هادی از حمایت و کمک‌های ریاض به یمن قدردانی کرد.

پادشاه عربستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت کامل ریاض از یمن و رئیس جمهور این کشور و تمایل خود برای ارائه کمک به مسئولان یمنی جهت حفظ امنیت و ثبات کشور خود تاکید کرد.

وی ضمن اعلام مخالفت خود با تلاش برای از بین بردن وحدت ملی یمن گفت: به هیچ طرفی نباید اجازه داد که امنیت، ثبات و وحدت یمن را از بین ببرد و گروه‌های حوثی‌ها باید بدانند که عربستان و جامعه جهانی با اقدامات آن‌ها که تهدیدی برای ثبات و امنیت یمن است، مخالفند و در واقع حفظ ثبات یمن حفظ ثبات عربستان است.

از سوی دیگر منابع قبیله‌ای در یمن اعلام کردند که ظرف 36 ساعت گذشته 21 یمنی براثر وقوع درگیری‌ها میان ارتش و حوثی‌ها در شمال صنعا کشته شدند.

به گزارش منابع مذکور درگیری‌های شدیدی میان حوثی‌ها و ارتش در استان‌های الجوف و "مأرب" رخ داد.

انتهای پیام

کد N477261

وبگردی