آفتاب
نبیه بری تاکید کرد؛

لزوم وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم/عادی سازی روابط با لیبی مشروط است

لزوم وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم/عادی سازی روابط با لیبی مشروط است

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی اعلام کرد که وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: آنچه در سوریه و عراق و مصر می گذرد همان رویدادهایی است که در لبنان رخ می دهد و وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم یک ضرورت و نیازمند بسیج ملی و یک فرهنگ ملی راسخ است.

وی در این زمینه به این نکته اشاره کرد که مقابله با تروریسم تکفیری تنها مسئولیت اهل تسنن در لبنان نیست همانطور که مقابله با تجاوزات اسرائیل مسئولیت شیعه نیست و مقابله با مهاجرت اقلیت ها مسئولیت شهروندان مسیحی نیست. مقابله با تروریسم، تجاوز و مهاجرت دادن اجباری مسئولیت ملی مشترک است و همچنین یک مسئولیت عربی و بین المللی مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تروریسم تنها یک مسئله سیاسی و نظامی نیست بلکه یک مسئله فکری است. بری در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: انتخاب رئیس جمهوری لبنان در اولویت است چرا که شهروند لبنانی بدون آن به دولت اعتماد نخواهد کرد و جهان نیز بدون آن به لبنان اعتمادی نخواهد داشت.

رئیس پارلمان لبنان در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر نیز گفت: کمیته پیگیری موضوع ربوده شدن امام موسی صدر این قضیه را پیگیری می کند و ما همچنان به این موضوع پایبند هستیم. وی خاطرنشان کرد: لبنان برای پیگیری این موضوع نماینده ای را به لیبی فرستاده است و تا زمانی که مسئله امام موسی صدر روشن نشود عادی سازی روابط با لیبی انجام نخواهد شد.

کد N477190

وبگردی