آفتاب
فرمانده عراقی:

عملیات آمرلی مقدمه شکست تروریستهای داعش است

عملیات آمرلی مقدمه شکست تروریستهای داعش است

تهران - ایرنا - فرمانده عملیات شمال شرق عراق، عملیات آزادسازی ˈآمرلیˈ را آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با جریان تکفیری و مقدمه ای برای پایان حضور تروریست ها در عراق عنوان کرد .

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی ˈالغد پرسˈ، ˈهادی العامریˈ فرمانده عملیات شمال شرق عراق گفت: ارتش با بکارگیری گسترده نیروهای مردمی از شیوه های عملیاتی جدیدی برای آزادسازی شهر آمرلی استفاده کرد.

نیروهای مردمی عراق با کمک ارتش این کشور و پیشمرگه های کرد دیروز موفق شدند محاصره دو ماهه شهر آمرلی را بشکنند و تروریستهای داعش را از این شهر به عقب برانند.

سرتیپ ˈعبدالله احمد الساریˈ کارشناس نظامی متخصص در نبردهای چریکی نیز با اشاره به ارزش راهبردی عملیات آمرلی از نقطه نظر انهدام ابتکار عمل نظامی و روانی تروریستهای داعش، گفت: آزادسازی آمرلی از نظر ˈتغییر موازنه روانیˈ در صحنه نبرد می تواند مقدمه ای برای ˈشکست های زنجیره ایˈ تروریست ها در عراق باشد .

وی تصریح کرد: عناصر تروریست تاکنون توانسته بودند با استفاده گسترده از شیوه های جنگ روانی و ایجاد رعب و و حشت، برتری خود را در عملیات نظامی تحمیل کنند.

الساری خاطرنشان کرد: مقاومت قهرمانانه نیروهای مردمی ساکن در منطقه محاصره شده آمرلی که نزدیک به 70 روز ˈماشین جنگی داعشˈ را در منطقه زمین گیر کرده بودند، موجب وارونه شدن موازنه روانی و آسیب دیدن شدید روحیه و توان نظامی عناصر تروریست در این منطقه شد.

این کارشناس نظامی با اشاره به تلاش داعش برای جلوگیری از اتحاد نیروهای نظامی عراق برای حضور در عملیات آمرلی، پخش تصاویر سر بریدن یکی از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان که برای اولین بار صورت پذیرفت را در راستای انهدام روحیه پیشمرگه های کرد و محدود ساختن انگیزه آنان برای مشارکت در عملیات آمرلی عنوان کرد.

او افزود: ارتش عراق با پیروزی در عملیات آمرلی نشان داد که ضمن کسب قابلیت سازماندهی و بکارگیری موثر نیروهای مردمی، توان عملیاتی خود در بخش های هوایی، توپخانه، زمینی و تجهیزاتی را بازسازی کرده است.

الساری با اشاره به آزاد شدن و پاکسازی مسیرهای مواصلاتی میان بغداد و شمال عراق که تاثیر به سزایی در افزایش قابلیت های عملیاتی ارتش به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: حفظ، تقویت و تداوم دور موفقیت از الزامات مهم پیش روی ارتش عراق برای انهدام بیشتر ظرفیت های روانی عناصر تروریست و کسب پیروزی های جدید است.

خاورم**7074**1651
کد N477183

وبگردی