آفتاب

درمان عارضه قوز شست‌ پا +عکس

درمان عارضه قوز شست‌ پا +عکس

پزشکان تاکید می‌کنند در صورت عدم رسیدگی به موقع به عارضه «بونیون» یا قوز شست پا، روند درمان آن سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود.

 
  عارضه قوز شست پا برآمدگی است که در مفصل شست پا اتفاق می‌افتد و علت آن، حرکت استخوان یا بافت این ناحیه از جای اصلی خود و قرار گرفتن در خارج از آناتومی معمولی بدن است.

دکتر «برنت روزنتال» از مرکز پزشکی «سنترا استیت» در نیوجرسی گفت: در صورتیکه عارضه قوزشست پا درمان نشود می‌تواند موجب بروز دردهای آزار دهنده می‌شود و عمل جراحی را ضروری می‌سازد.



به گفته دکتر روزنتال برای جلوگیری از بروز عارضه قوز شست پا لازم است از پوشیدن کفش‌های نوک باریک و پاشنه بلند برای ساعات طولانی خودداری شود. همچنین باید به سایز پا که ممکن است در شرایط مختلف همچون اضافه وزن و بارداری تغییر کند، توجه شود. در صورتی که فرد به این عارضه مبتلا شد باید در مرحله اول از کفش‌های با پنجه پهن استفاده کند زیرا به تسکین علائم آن کمک و از وخیم‌تر شدن آن جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توان از پدهای در نظر گرفته شده برای این عارضه به هنگام پوشیدن کفش استفاده کرد. در صورتی که این برآمدگی متورم شود قرار دادن کیسه یخ روی آن موثر خواهد بود.

به گزارش هلث دی نیوز، در مواقعی که این شیوه‌های درمانی تاثیرگذار نباشد فرد باید به پزشک مراجعه کند که معمولا داروهای ضدالتهابی تجویز می‌شود و در مرحله آخر عمل جراحی تنها گزینه برای درمان عارضه قوز شست پا خواهد بود.
کد N477110

وبگردی