آفتاب

حسینی: پاسخ درست به منتقدین در مسیر اعتدال نهفته است

حسینی: پاسخ درست به منتقدین در مسیر اعتدال نهفته است

دبیر سیاسی و سخنگوی حزب اسلامی کار اظهار کرد: صدا و سیما، روزنامه‌ها، نمایندگان مجلس و مردم می‌توانند با آزادی بیشتری از دولت انتقاد کنند، ای کاش این عزیزان در دولت قبل هم توانایی شنیدن نقدهای خود را داشتند.

دبیر سیاسی و سخنگوی حزب اسلامی کار اظهار کرد: صدا و سیما، روزنامه‌ها، نمایندگان مجلس و مردم می‌توانند با آزادی بیشتری از دولت انتقاد کنند، ای کاش این عزیزان در دولت قبل هم توانایی شنیدن نقدهای خود را داشتند.

تقی علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: احساس می‌کنم فضای فعلی جامعه با گذشته تفاوت پیدا کرده و این تفاوت از حیث بازشدن فضای نقد است. صدا و سیما، روزنامه‌ها، نمایندگان مجلس و دیگر افراد با آزادی‌های بیشتری به عملکرد دولت انتقاد می‌کنند. اما باید بر طبق گفته رهبری نقدها منصفانه باشد و با لحن خوب و هدفمند ارائه شود و قصدش بی‌آبرو کردن طرف مقابل نیز نباشد.

وی در ادامه گفت: دولت هم باید با سعه صدر و آرامش بیشتری با منتقدین برخورد کند و خدای نکرده با حرکات افراطی پاسخ غیر معقول به منتقدان ندهد. اگر بتوانیم این گونه جامعه را پیش ببریم و از انتقادات سازنده حمایت کنیم به گسترش و پیشرفت بیشتری دست خواهیم یافت.

این فعال سیاسی با تاکید بر ضرورت نزدیکی بین قانونگذار و مجری قانون تصریح کرد: نقاط مشترک و همکاری بین قانونگذاران و مجریان قانون به سلامت جامعه کمک می ‌کند این حالتی است که در دولت قبل متاسفانه وجود نداشت و برای برخی حاشیه امنی ایجاد کرد تا بتوانند به دور از انتقاد روشنفکران و حتی نمایندگان مجلس به کار خود ادامه دهند.

وی همچنین افزود: در دولت گذشته روشنفکران و حتی نمایندگان مجلس هم نمی‌توانستند انتقادی به دولت وارد کنند آنها به رویه خلاف قانون دولت هم نمی‌توانستند اعتراض کنند و مجبور بودند سکوت پیشه کنند. دیدیم که این کار چه ضرری به جامعه زد. اگر خبرنگاران، نمایندگان و مردم اجازه داشتند به دولت نقد کنند شاید جلوی بسیاری از رانت‌خواری‌ها گرفته می‌شد.

این فعال سیاسی با اشاره به انتقاد پذیری دولت اعتدال، گفت: اگر این دولت می‌خواهد جامعه سالمی داشته باشیم باید از انتقاد رسانه‌ها، احزاب ونمایندگان مجلس استقبال کند و حتی اگر توهین و انتقادی از طرف برخی از افراطی‌ها و مخالفان دولت مطرح شد آن را با آرامش ، سعه صدر و آمار و ارقام صحیح جواب دهد.

وی خطاب به منتقدین دولت گفت: ما اعتقاد داریم که حتی منتقدین هم باید با آرامش بیشتری انتقاد خود را بیان کنند. منتقدین و مخالفین بدانند که اگر با لحن بد و غیر سازنده‌ای با دولت صحبت کنند مردم آنها را می‌شناسند و در انتخابات آینده جواب آنها را خواهند داد.

علی حسینی همچنین با بیان این که روحانی جواب مناسبی به تخریب‌گران داده است، گفت: خود آقای روحانی اعتقاد دارد که با آرامش و سعه صدر با تخریب‌گرانش برخورد کرده اما چون خیلی از آنها زیاده‌روی کردند واجب دانسته که جوابشان را بدهد. اما ما همچنان اعتقاد داریم که جواب درست در مسیر اعتدال است و دولت نباید سعی کند که برخوردهای تلافی‌جویانه داشته باشد. طبعا فضای جامعه با توضیح و شفاف سازی آرام و معتدل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N477031

وبگردی