آفتاب

بازی تکراری آمریکا در قبال مصادره زمین و شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی

بازی تکراری آمریکا در قبال مصادره زمین و شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- در حالی که رژیم صهیونیستی بار دیگر اقدام به مصادره زمین های فلسطینیان ساکن کرانه باختری برای شهرک سازی کرده است، مقام های آمریکا همچون گذشته مواضع تکراری خود درخصوص این مساله را بیان کرده و طبق معمول در حد یک اظهارنظر، از تل آویو خواست این کار را نکند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم روز یکشنبه رژیم صهیونیستی مبنی بر مصادره زمین به منظور شهرک سازی در کرانه باختری گفته است که این یک اقدام منفی در ارتباط با تلاش های مربوط به صلح با فلسطینیان است و از تل آویو می خواهد این تصیمم را لغو کند.

وی افزود: ما مدت هاست که مخالفت خود را با ادامه شهرک سازی اعلام کرده ایم و از اسرائیل می خواهیم این تصمیم را لغو کند.

وی گفته که اعلام این موضوع مانند دیگر تصمیم های اسرائیل در خصوص شهرک سازی برای دستیابی به راه حل مربوط به ایجاد دو کشور در جریان مذاکرات با فلسطینیان، غیرسازنده خواهد بود.

گروه مخالف شهرک سازی ها نیز با انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی گفته است که این بزرگترین مصادره زمین توسط این رژیم در 30 سال گذشته بوده است.

یک مقام فلسطینی نیز اعلام کرد که این اقدام به بدتر شدن اوضاع بعد از جنگ غره منجر خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که 400 هکتار از اراضی فلسطینیان در منطقه ˈبیت لحمˈ واقع در جنوب کرانه باختری را ضمیمه سرزمین های اشغالی می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام ارتش این رژیم، در دستورالعملی که درباره تصرف این اراضی واقع در محل شهرکی صهیونیست نشین صادر شده است، فلسطینیان 45 روز فرصت دارند نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.

اشغال خاک فلسطین توسط صهیونیست ها در سال 1946 آغاز شد و اشغالگران قدس در سال های 1948 تا 1978 تقریبا علاوه بر تثبیت خود در 54 درصد از خاک فلسطین، 46 درصد از مناطقی که سازمان ملل متحد در طرح خود آن را به فلسطینی ها اختصاص داده بود و همچنین 2 درصد دیگر شامل منطقه قدس که براساس این طرح باید به صورت بین المللی اداره می شد، به اشغال خود درآورد.

از سوی دیگر صهیونیست ها در تهاجم وحشیانه اخیر خود به نوار غزه بیش از 2 هزار فلسطینی را شهید و هزاران تن را زخمی و آواره کردند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N476988

وبگردی