آفتاب

حماس مبلغ سه میلیون دلار میان بی خانمان های غزه توزیع کرد

حماس مبلغ سه میلیون دلار میان بی خانمان های غزه توزیع کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مبلغ سه میلیون دلار میان خانوارهایی که خانه هایشان در جنگ 51 روزه غزه تخریب شده است، توزیع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ˈموسی سماکˈ یکی از رهبران جنبش حماس ضمن بیان این مطلب افزود: حماس در همین راستا به هر خانواده مبلغ 2 هزار دلار به عنوان کمک فوری پرداخت کرد.

منابع فلسطینی براساس بررسی ها و آمارهای اولیه تخمین زده اند، برای بازسازی غزه به بیش از 3 میلیارد دلار اعتبار نیاز است بویژه اینکه حدود 50 هزار خانه نیاز به بازسازی کامل و یا ترمیم دارد.

«ماهر الطباع» کارشناس اقتصادی گفت: تجاوز اخیر دشمن صهیونیستی به غزه ویرانی های گسترده ای برجا گذاشته به طوری که می توان گفت اقتصاد غزه فروپاشیده است.

وی هشدار داد: ایجاد هرگونه مانع در راه ورود لوازم ساختمانی به غزه برای بازسازی موجب می شود روند بازسازی نزدیک به پنج سال طول بکشد.

الطباع، با توجه به حجم ویرانی هایی که ماشین جنگی دشمن صهیونیستی برجا گذاشته و رفتار و اقدامات قابل پیش بینی صهیونیست ها در گذرگاه ها بویژه گذرگاه «کرم ابوسالم» در جلوگیری از ورود کامیون های حامل لوازم و مصالح ساختمانی به غزه، تاکید کرد که روند بازسازی طولانی خواهد بود.

به گفته وی، گذرگاه کرم ابوسالم دو روز در هفته تعطیل و در روزهای دیگر هم فقط چند ساعت باز است.

رژیم صهیونیستی در هفت سال گذشته با محاصره ظالمانه غزه موانع زیادی برای ورود مصالح ساختمانی به این منطقه ایجاد و قوانین سخت گیرانه ای وضع کرده و مدعی است مقاومت از این مصالح در ساخت موشک و سلاح های جنگی استفاده می کند.

**مترجمام**1480** 2023
کد N476981

وبگردی