آفتاب

رسانه آلمانی: اوباما چاره‌ای جز ائتلاف با اسد ندارد

رسانه آلمانی: اوباما چاره‌ای جز ائتلاف با اسد ندارد

خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک رسانه آلمانی با تاکید بر اینکه اوباما در جبهه مبارزه با داعش چیزی برای به دست آوردن نداشته و می تواند شکست بخورد نوشت که وی در برابر این تهدید قرار گرفته که به عنوان رئیس جمهور سخنان بزرگ و عمل های کوچک وارد تاریخ شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" آلمان در تحلیلی به قلم "ایسیو اهریش" نوشت: برای اوباما دیگر هیچ چیزی برای به دست آوردن و پیروزی وجود ندارد. در مبارزه با تروریست های داعش وی می تواند شکست بخورد. رئیس جمهوری آمریکا در برابر این تهدید قرار گرفته است که به عنوان رئیس جمهوری سخنان بزرگ و عمل های کوچک در کتاب های تاریخ قدم بگذارد.

نویسنده در ادامه نوشت: زبان رئیس جمهوری آمریکا همواره تیز تر می شود. وی چیزهایی می گوید از جمله اینکه تروریست های داعش هیچ جایگاهی در قرن بیست و یکم ندارد. وی این گروه را یک غده سرطانی نامیده و وعده داده که سرسختانه این مسئله را پی گیری کند. اما اینکه وی چگونه می خواهد این کار را انجام دهد مسئله ای باز است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اوباما تهدیدی که از طرف داعش می آید را خیلی دیر شناخت و حالا در شرایطی گرفتار شده است که در آن دیگر هیچ چیزی برای به دست آوردن و پیروزی ندارد و تفاوتی نمی کند که چه تصمیمی بگیرد.

در ادامه آمده است: راه حل سیاست آمریکا برای این مسئله مهار و کنترل است. با حملات هوایی مواضع داعش در شمال عراق آمریکایی ها تلاش می کنند از گسترش دامنه تحت نفوذ این گروه تروریستی جلوگیری کنند.

نویسنده در ادامه این ایده را که تنها در عراق می توان بر داعش پیروز شد را رد کرده و نوشت: مرکز قدرت این گروه تروریستی در سوریه قرار دارد. اگر اوباما با همین روند ادامه دهد تنها این مسئله را به جانشین خود واگذار می کند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: درباره اینکه آیا آمریکا حملات هوایی خود روی داعش را نه تنها در عراق بلکه به سوریه هم خواهد کشاند هنوز تصمیم گیری نشده است. حمله به اهدافی در خاک سوریه منجر به این می شود که رئیس جمهوری که می خواست بالاخره به جنگ های آمریکا خاتمه دهد نه تنها همچنان در عراق به مبارزات خود ادامه دهد، بلکه یک جبهه جدید را هم ایجاد کند. وزیر امور خارجه سوریه البته هشدار داده است که هر گونه نقض استقلال این کشور به عنوان تجاوز به آن محسوب می شود. یک عملیات در سوریه بنابراین آمریکا را کاملا در درگیری های داخلی این کشور وارد می کند.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که اگر اوباما می خواهد به حرف خود عمل کند ظاهرا برای وی تنها یک امکان باقی می ماند و آن هم بستن پیمان با اسد است.

این رسانه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که اینکه رئیس جمهوری آمریکا چه تصمیمی بگیرد که به عنوان یک مصلح و حل کننده اختلافات در کتابهای تاریخ قدم بگذارد همواره بعید تر و دور از ذهن تر به نظر می رسد. امید بستن به این مسئله که احزاب درگیر منطقه ناگهان با هم متحد شده و کار را برای اوباما راحت کنند به نظر بیش از حد خوش بینانه به نظر می رسد. از طرفی در بین بسیاری از آمریکایی ها این ترس و نگرانی وجود دارد که داعش هم مانند القاعده ترور خود را به آمریکا منتقل کند. رئیس جمهوری که نتواند برای مقابله با این مسئله کاری انجام دهد باید در انتظار خشم مردمی باشد. اوباما می تواند به عنوان رئیس جمهوری کلمات بزرگ و عمل های کوچک در کتاب های تاریخ قدم بگذارد.

4949

کد N476831

وبگردی