آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

خداپرست: ملی پوشان والیبال ایران عملکرد قابل قبولی برابر ایتالیا داشتند

خداپرست: ملی پوشان والیبال ایران عملکرد قابل قبولی برابر ایتالیا داشتند

ارومیه - ایرنا - کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان ایران در نخستین دیدار مسابقات قهرمانی جهان عملکرد قابل قبولی برابر تیم قدرتمند ایتالیا داشتند.

«ساسان خداپرست» عصر امروز یکشنبه پس از پیروزی 3 بر یک تیم ایران برابر ایتالیا در نخستین دیدار مسابقات قهرمانی جهان لهستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بازیکنان ایران امروز بازی بسیار قابل قبولی برابر حریف به نمایش گذاشتند و از فرصت های به دست آمده به خوبی استفاده کردند.

وی افزود: در ست اول بازیکنان ایران سرویس های هدفدار و دفاع بی نقصی برابر ایتالیا داشتند و آمار کسب امتیاز 4 الی 5 از خط دفاع آمار بسیار خوب و قابل قبولی است و سرویس های خوب معروف و میرزاجانپور نیز توانست روحیه بالایی به تیم ببخشد.

خداپرست افزود: متاسفانه در ست دوم آنالیز خوبی از سوی ایتالیا بر روی تیم ایران انجام شد و آنها توانستند خط حمله تیم ملی را به کنترل خود در آورند و با وجود کسب امتیازات پایاپایی که تا پوئن های پایانی داشتیم، حملات غفور، میرزاجانپور و موسوی زیاد کارساز نشد و نتوانستیم این ست را به نفع خود به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: آمار دفاعی ایتالیا در ست دوم بهتر از ایران بود و این امر دلیل بر واگذاری در این ست شد.

مربی جوان و با تجربه تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: در ست سوم بازی پایاپای از دو تیم شاهد بودیم و بسیار خوشحالم که بگویم تعویض های خوب و به جایی که از سوی کواچ انجام شد تاثیر زیادی در تحرک تیمی ایران داشت.

وی افزود: حضور عبادی پور و مهدوی در ست سوم و دفاع های عالی موسوی در این ست شانس پیروزی ایران را رقم زد و نباید فراموش کرد که عامل اصلی دفاع های منجر به امتیاز، زدن سرویس های خوب و هدفدار بود که موجب از هم پاشیدگی دریافت اول ایتالیا و کسب امتیاز برای بازیکنان ایران شد.

خداپرست ادامه داد: وقتی توپ به صورت عالی به دست پاسور نمی رسد، عملا استفاده از دفاع روی تور متزلزل شده و تیم مقابل به خوبی می تواند بدون هیچگونه مزاحمتی توپ را در زمین حریف تبدیل به امتیاز کند.

وی افزود: من این پیروزی را به خانواده والیبال و مردم ورزش دوست ایران تبریک می گویم و امیدوارم نوار پیروزی ها ایران ادامه دار باشد.

خداپرست در خصوص صحبت های سعید معروف در خصوص خستگی بازیکنان به دلیل فشردگی بازی ها افزود: من این موقعیت ها را به خوبی در زمان بازیگری ام لمس و تجربه کرده ام و به بازیکنان حق می دهم که به دلیل بازی های سنگینی که پس از آغاز سال تاکنون داشته اند، کمی دچار خستگی و بی انگیزگی شوند.

وی ادامه داد: رقابتهای سنگین لیگ جهانی، اردوی تدارکاتی آمریکا، رقابتهای جهانی و در ادامه حضور در بازی های آسیایی اینچئون که از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است، کمی برای تیم ایران خسته کننده است.

وی افزود: البته این وضعیت برای تمامی تیم ها یکسان است ولی نباید فراموش کرد که تیم های همچون ایتالیا، لهستان سالهاست که روال حرفه ای گری والیبال را دارند و تیم ایران فقط دو سال است که به سمت و سوی والیبال حرفه ای روی آورده است و نباید انتظار زیادی از این تیم داشته باشیم ضمن اینکه عملکرد بازیکنان بسیار قابل تقدیر و تشکر است.

مسابقات گروه چهارم والیبال قهرمانی مردان جهان از امروز در شهر کراکوف لهستان آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار این گروه به مصاف ایتالیا رفت.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 3 بر یک به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز شیرین در آغاز رقابت های جهانی از حریف مدعی خود به دست آورند.

7126/581**1379
کد N476817

وبگردی