آفتاب

ناتو پنج پایگاه نظامی دیگر درشرق اروپا ایجاد می کند

ناتو پنج پایگاه نظامی دیگر درشرق اروپا ایجاد می کند

یک روزنامه آلمانی گزارش داد :سازمان پیمان اتلانتیک شمالی( ناتو)‌ قصد دارد پنج پایگاه نظامی دیگر در شرق اروپا ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه گزارش داد: قرار است در پایگاه جدید ناتو در شرق اروپا چهار هزار نظامی به عنوان واحدهای پاسخ سریع مستقرشوند.

بر اساس این گزارش هدف از این طرح تضمین حفاظت از کشورهای عضو ائتلاف ناتو از تهدید ایجاد شده از سوی روسیه است چرا که ناتو سیاست های روسیه در باره اوکراین نقض حاکمیت خود می داند. چند روزپیش آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو بیان کرد :این ائتلاف برای نخستین بار در پایگاه های جدید خود در شرق اروپا نیرو مستقر خواهد کرد.

روسیه اظهار داشت:‌ گسترش حضور نظامی ناتو در منطقه ثبات یورو - آتلانتیک را تهدید کرده و وعده داد به اقدامات ائتلاف ناتو به منظور دفاع از امنیت ملی خود پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که ناتو از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در مارس 2014 مشغول به تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه بوده است. این ائتلاف تعدادی از کشتی های جنگی خود را به دریای سیاه فرستاد و مأموریت های گشت زنی هوایی در حریم هوایی کشورهای بالتیک را تقویت کرد. همچنین واشنگتن نیز برای حمایت از همپیمانان ناتو چهار واحد هوابرد به کشورهای لهستان، ‌لیتوانی، استونی و لتونی اعزام کرد.

انتهای پیام

کد N476783

وبگردی