آفتاب

ارتش عراق با آزاد کردن شهر امرلی ساکنان این شهر را ازمحاصره 70 روزه خارج کرد

ارتش عراق با آزاد کردن شهر امرلی ساکنان این شهر را ازمحاصره 70 روزه خارج کرد

تهران- ایرنا - ارتش عراق با آزاد کردن شهر امرلی در شمال عراق بیش از 15 هزار نفر از ساکنان این شهر را که از شیعیان ترکمانی هستند از محاصره 70 روزه نیروهای داعش خارج کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه «العراقیه»، ارتش عراق با مشارکت گسترده نیروهای داوطلب مردمی موفق شد در نبردی سخت وبا پشتیبانی موثر جنگنده های نیروی هوایی این کشورضمن شکستن محاصره منطقه «آمرلی» دهها نفر از نیروهای داعش را به هلاکت برساند.

ساکنان این شهر که در آستانه شکل گیری فاجعه انسانی ناشی از فقدان غذا و دارو بودند با مقاومت کم نظیر 70 روزه در برابر تروریستهای داعش از تصرف شهر توسط تروریستها جلوگیری کردند.

کاظم العیساوی یکی از فرماندهان حاضر در منطقه عملیاتی آمرلی دراین باره گفت:اکثر نیروهای تروریستی که آمرلی را محاصره کرده بودند از نیروهای بعثی صدامی هستند.

بر اساس این گزارش. نیروهای ارتش عراق با رفع محاصره امرلی با تصرف جاده های طوزخورماتو به امرلی وتامین جاده استراتژیک ارتباطی میان بغداد و کرکوک ارتباط شمال عراق را با پایتخت برقرار کردند.

گزارشهای رسیده حاکی است تروریستهای داعش با جدا کردن سر مجروحین و کشته های خود تلاش می کنند از مشخص شدن هویت انان جلوگیری کرده و شکست مفتضحانه خود را پنهان کنند.

«حاکم الزاملی» از نمایندگان مجلس عراق نیز در این باره گفت که بغداد با درخواست آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی برای در هم شکستن محاصره آمرلی مخالفت کرد و این اقدام را بر عهده نیروی هوایی عراق گذارد.

سیام*9254**1856
کد N476767

وبگردی