آفتاب

سخنگوی ارتش عراق: پس از آزادی آمرلی نوبت آزادسازی تکریت است

سخنگوی ارتش عراق: پس از آزادی آمرلی نوبت آزادسازی تکریت است

تهران - ایرنا - سخنگوی ارتش عراق گفت که با شکست محاصره آمرلی شرایط برای آزادسازی تکریت آماده خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ˈالاتجاهˈ، سرلشکر ˈقاسم عطاˈ روز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی در بغداد افزود: شکسته شدن محاصره آمرلی به دست ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی، ضربه سختی را به تروریست های داعش وارد کرد.

وی توضیح داد: با این پیروزی، گروهک داعش با یک فروپاشی جدی در این منطقه روبه رو خواهد شد و این شکست زمینه را برای آزادسازی تکریت فراهم می کند.

عطا ادامه داد: با ورود دومین گروه از جنگنده های روسی خریداری شده به عراق موسوم به ˈشکارچی شبˈ، به زودی معادلات در صحنه نبرد تغییر می کند.

آمرلی شهرکی از توابع استان ˈصلاح الدینˈ عراق است که دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و مردم اجازه ندادند که این شهرک به اشغال آنان درآید.

تروریست ها در این مدت آب و برق شهر را قطع کرده بودند و به هیچ وجه اجازه نداده اند که مواد غذایی به دست ساکنان آمرلی برسد.

تروریست های تکفیری داعش که از مدت ها پیش شیعیان این شهرک را در تنگنای شدیدی قرار داده بودند، تصمیم داشتند مردم شهر را پس از اشغال آن، قتل عام کنند.

تروریست های داعش پیشتر 700 غیر نظامی ترکمن از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان در روستای ˈبشیرˈ از توابع آمرلی را قتل عام کردند.

خاورم**632**1144**1010
کد N476696

وبگردی