آفتاب
درپی افزایش تنش میان اسلام آباد- دهلی /

نمایشگاه تجاری پاکستان درهند برگزار نشد

نمایشگاه تجاری پاکستان درهند برگزار نشد

دهلی نو - ایرنا - افزایش تنش میان دهلی نو و اسلام آباد بردومین نمایشگاه تجاری پاکستان در بمبئی سایه انداخت و این رویداد اقتصادی را به تعطیلی کشاند.

به گزارش ایرنا، قرار بود نمایشگاه ˈساخت پاکستان، نمایش در بمبئی - 2014ˈ امروز (یکشنبه) گشایش یابد اما برگزارکنندگان درآخرین دقایق از تعطیلی و به تاخیر افتادن آن تا زمانی نامعلوم خبر دادند.

برگزارکننده این نمایشگاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بدلیل ادامه شرایط تنش آمیز در خط کنترل مرزی و با توجه به توصیه همکاران مرکز تجارت جهانی، نمایشگاه تا زمان نامعلوم به تعویق می افتد.

تصمیم بازرگانان پاکستانی برای لغو سفر به هند دلیل برگزار نشدن این نمایشگاه عنوان شده است.

ˈجاتین دسایˈ دبیرکل انجمن مردم پاکستان - هند برای صلح و دمکراسی در این باره گفت: از زمانی که هند گفت و گوها با دولت پاکستان در سطح قائم مقام های وزارت خارجه را لغو کرده جوی تنش زا و عصبی در دو طرف حاکم شده است .

وی افزود: بازرگانان پاکستانی فکر می کنند که در صورت سفر به هند جانشان به خطر می افتد.

نخستین نمایشگاه تجاری پاکستان درهند که ماه آوریل امسال برپا شد با استقبال خوبی مواجه گردید.

دبیرکل انجمن مردم پاکستان - هند گفت: به اعتقاد ما تجارت میان دو کشور نباید تحت تاثیر تنش های سیاسی قرار گیرد.

حدود 300 تاجر پاکستانی که بیشتر در صنعت پوشاک فعالیت می کنند قصد شرکت در دومین نمایشگاه تجاری را داشتند که قرار بود با عنوان ˈ جشنواره دوستیˈ از 31 آگوست تا 5 سپتامبر امسال ( 9 تا 14 شهریور) در بمبئی برپا شود.

بازرگانان پاکستانی در حالی از شرکت از نمایشگاه خودداری کردند که هند روادید آنها را هفته گذشته صادر کرده بود.

دولت هند به دلیل تنش های مرزی روزهای اخیر و تبادل آتش سنگین بین نیروهای هندی و پاکستانی و همچنین دیدار سفیر پاکستان در دهلی نو با جدایی طلبان کشمیری، گفت وگوهای مستقیم دو جانبه در سطح معاونان وزارت خارجه را لغو کرد.

این گفت وگوها قرار بود روز سوم شهریور ماه جاری در اسلام آباد برگزار شود.

آساق * 4 * 1519 * 264 *
کد N476647

وبگردی