آفتاب

تأکید رئیس جمهوری چین بر مدرن کردن ارتش و تقویت توان سایبری

تأکید رئیس جمهوری چین بر مدرن کردن ارتش و تقویت توان سایبری

رئیس جمهوری چین در سخنانی تاکید کرد که ابتکارات ارتش باید افزایش یابد و استراتژی جدیدی درباره جنگ اطلاعات ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش چین که بزرگترین ارتش دنیا از حیث کمیت محسوب می شود،‌ در حال افزایش قدرت خود و تلاش برای مدرن شدن است و مسئولان این کشور اصلاحاتی را در نیروهای مسلح خود آغاز کرده‌اند. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، فرمانده کمیسیون نظامی مرکزی این کشور است که 2.3 میلیون تن از نیروهای مسلح چین را تحت کنترل دارد.

رئیس جمهوری چین در جریان دیدار با اعضای حزب حاکم کمونیست این کشور گفت: چین باید ابتکارات نظامی را افزایش دهد. با این حال می دانم که این راه دشوار خواهد بود. زمانی که شما ابتکارات نظامی را با سایر شیوه‌های ابتکاری مقایسه می‌کنید، می‌بینید که انتظارات بیشتر است و درجه سختی آن نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در مواجهه با چالش‌های دشوار که امنیت و ثبات ملی‌ ما با آن روبروست، و با توجه به مشکلاتی که در روند اصلاحات وجود دارد، بسیار اهمیت دارد که ما از آزادی عمل و عقیده برخوردار باشیم. ما باید شجاعت داشته باشیم و ذهن‌های بسته خود را درباره جنگ نظام‌مند تغییر دهیم و مفهوم ایدئولوژیک جنگ اطلاعاتی ایجاد کنیم.

به گفته وی ارتش چین باید دکترین نظامی جدید، سیستم‌های مجهز و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های نوین ایجاد کنند.

این اظهارات از سوی رئیس جمهوری چین موجب تحریک رقبا از حمله آمریکامی می‌شود که سال‌هاست که می‌گویند جاسوسی سایبری یک نگرانی سایبری ملی است و پکن و واشنگتن درباره این موضوع علناً ‌اختلاف دارند.

در ماه مه مقام های آمریکایی پنج تن از افسران نظامی چین را به اتهام هک شرکت‌های آمریکا و سرقت اطلاعات تجاری آنها متهم کرد.

انتهای پیام

کد N476606

وبگردی