آفتاب
رییس‌مجلس در دیدار با آیت‌الله صافی مطرح کرد

رویکرد حمایتی مجلس برای حل مشکل کم آبی کشاورزان

رویکرد حمایتی مجلس برای حل مشکل کم آبی کشاورزان

رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با ایشان دیدار و گزارشی را درباره موضوعات داخلی و منطقه ای ارائه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به تلاش های مجلس برای پیگیری برخی از مشکلات و دغدغه های کشور گفت: مجلس در چند وقت اخیر تمرکز ویژه ای را بر روی موضوع رونق تولید داشته است زیرا تا وقتی که تولید کشور راه نیافتد مشکلات اقتصادی مرتفع نمی شود از طرفی دیگر نقدینگی باید به سمت تولید برود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه دو لایحه از سوی دولت به مجلس برای حمایت از رونق تولید و خروج از رکود تورمی افزود: مجلس در لایحه بودجه سال 93 اعتبار مناسبی را برای بخش تولید در حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داد، همچنین بودجه ای با اعتباری حدود یکصد میلیارد دلار برای حمایت از سرمایه گذاری تعیین شد که خوشبختانه هم اکنون این موضوع در شورای عالی اقتصاد در حال بررسی و تعیین تکلیف است.

لاریجانی ادامه داد: از طرفی دیگر مجلس شورای اسلامی اعتبار مناسبی را از دو محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و محل درآمدهای هدفمند کردن یارانه ها اختصاص داده شد که خوشبختانه با این اقدام فشار بر روی مردم کاهش یافت.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای گنجاندن تدابیری جهت حمایت از تولید در قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: هم اکنون دولت لایحه ای را برای حمایت از تولید ارائه کرده و مجلس در نظر دارد تا ظرف زمان تدوین قانون برنامه ششم توسعه گام های اساسی را برای حمایت از تولید بردارد.

رئیس مجلس با اشاره به مشکلات کم آبی در حوزه کشاورزی گفت: قطعا باید در این حوزه سرمایه گذاری های ویژه ای شود از طرفی دیگر براساس آمارها هم اکنون حدود 92 درصد از منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود که این آمارها نشان دهنده لزوم توجه مسئولان به اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در کشور است از این رو در بودجه امسال اعتباری را برای اجرایی شدن این سیستم ها اختصاص دادیم که این موضوع در برنامه ششم توسعه هم ادامه پیدا خواهد کرد همچنین در بودجه سال 93 اعتباری حدود 8 میلیارد دلار برای کنترل آب های مرزی اختصاص داده شد.

وی با تأکید بر اینکه به طور حتم مشکل کمبود آب برای کشاورزان بسیار حساس است افزود: استان قم هم اکنون با این مشکل مواجه است از این رو حوزه کشاورزی استان نیز باید به سیستم مکانیزه تبدیل شود همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 توجه ویژه ای را به مسئله گازکشی شهرها و روستاها داشته است تا در آینده نزدیک تمام این مناطق دارای گاز شهری شود تا آمار مصرف نفت کاهش یابد.

لاریجانی ادامه داد: در موضوع پروژه های مسکن مهر هم مشکلاتی وجود داشت و متأسفانه از آغاز هم این پروژه ها به صورت نامناسب راه افتاد و اجرای آن حجم زیادی از فشارها را به دولت آورد اما چون مردم درگیر این پروژه شدند از این رو از طریق بانک ها اقداماتی در حال انجام است تا پروژه به اتمام برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در مجموع سخت گیری دولت در بخش اقتصاد درست است و تنها باید سرعت کارشان را در این حوزه افزایش دهند تا بخش تولید شکوفا شود.

انتهای پیام

کد N476604

وبگردی