آفتاب
کامپوزیا در نشست خبری:

هدف ما گنجاندن شطرنج جام اکو در تقویم فدراسیون جهانی است

هدف ما گنجاندن شطرنج جام اکو در تقویم فدراسیون جهانی است

اهمیت برگزاری مسابقات شطرنج به این دلیل است که اینگونه رقابت‌ها می‌تواند آغازگر و نقطه عطفی در فعالیت‌های این سازمان باشد.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: تلاش خواهیم کرد مسابقات جام اکو را در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج بگنجانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین دوره رقابت های شطرنج، جام اکو، از روز پنجشنبه هفته جاری و به مدت یک هفته در محل فدراسیون شطرنج و با حضور 10 شطرنج باز خارجی برگزار می‌شود. به همین منظور، کنفرانس خبری این مسابقات امروز در محل سازمان اکو برگزار شد.

در این نشست خبری، افتخار حسین عارف مدیر فرهنگی و اهل پاکستان سازمان اکو، جباری مدیر اجرایی این سازمان، محمد جعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج و هادی کریمی دبیر این فدراسیون حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، افتخار حسین عارف مدیر بخش فرهنگی سازمان اکو گفت: وظیفه سازمان اکو ارتقا و رشد فرهنگی میان کشورهای منطقه است که برگزاری رویدادهای ورزشی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: اهمیت برگزاری مسابقات شطرنج به این دلیل است که اینگونه رقابت‌ها می‌تواند آغازگر و نقطه عطفی در فعالیت‌های این سازمان باشد که امیدواریم چنین مسابقاتی در سایر کشورهای عضو سازمان اکو نیز برگزار شوند.

در ادامه این نشست خبری، محمد جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان، خاطر نشان کرد: ورزش یک پدیده فرهنگی و پرورشی است و از آن باید به عنوان یک ابزار مناسب جهت رشد فرهنگ و ایجاد صلح بین ملت ها استفاده شود.

نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با بیان این که در تلاش هستیم مسابقات جام اکو در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شود، اظهار داشت: تاثیرات برگزاری این رقابت ها را در آینده ای نزدیک خواهیم دید که امیدواریم ایم رویداد ورزشی به اهداف فرهنگی خود در بین کشورهای عضو و حتی کل منطقه نایل شود.

جباری مدیر اجرایی سازمان اکو نیز از برگزاری مسابقات تنیس روی میز تحت عنوان جام اکو در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد N476594

وبگردی