آفتاب
رییس موسسه مطالعات آمریکا:

تنها راهکار برخورد با نژاد پرستی گرایش به اسلام است

تنها راهکار برخورد با نژاد پرستی گرایش به اسلام است

تهران - ایرنا - رییس موسسه مطالعات آمریکا تنها راه برخورد با نژاد پرستی را گرایش به اسلام دانست و گفت: آمریکا معتقد است سیاه پوستان باید سرکوب شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین الله کرم امروز (یکشنبه) در نشستی با عنوان وضعیت سیاه پوستان آمریکا، نگاه موشکافانه به حوادث فرگوسن افزود: دین اسلام، دین عدالت است و برای رهایی از بی عدالتی های نژادی باید عدالت اسلامی را پرستش کرد.

وی با اشاره به گستاخی های پلیس آمریکا در مقابل مرگ نوجوان سیاه پوست (مایکل براون ) گفت: سیاه پوستان را می کشند و در عین حال برای رفع تقصیر خود تشییع مجللی برای او ترتیب می دهند وحتی مقامات رتبه اول آمریکایی نیز در آن مراسم حضور می یابند.

وی ادامه داد: این حوادث مرتبط تکرارمی شود و پلیس خود را بی گناه می خواند در حالی که شاهدیم 22 ماه پیش نیز نوجوان 17 ساله ای به بهانه واهی مواد مخدر در یکی از ایالات آمریکا توسط پلیس کشته می شود.

الله کرم با اشاره به مکتب های مختلف و دیگاه هگلی گفت: آنچه باعث شده است آمریکایی ها سیاه پوستان را قوم پست برشمرند و آنان را به حساب نیاورند، فلسفه هگل است که به آنان القاء می شود.

رییس موسسه مطالعات آمریکا گفت: می گویند سیاهان در مهاجرت رشد نداشته اند. این گفته ها در حالی است که سیاهان پیشرفت خوبی داشته اند به گونه ای که یک سیاه پوست رییس جمهوری آمریکا انتخاب می شود.

دو هفته گذشته نوجون 18 ساله ای به نام «مایکل براون» در شهر فرگوسن ایالت میسوریکه آمریکا توسط پلیس کشته شد .این امر منجر به شکل گیری اعتراضات وسیعی در 100 شهرآمریکا شده است که دامنه آن همچنان در حال گسترش است.

گفته می شود این نوجوان سیاه پوست پس از یک بحث و جدل ساده با افسر پلیس، هفت بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

سیام/ 9136**1572
کد N476558

وبگردی