آفتاب

رییس مجلس: مراجع تقلید بر واگذاری امور اقتصادی به مردم تاکید داشتند

رییس مجلس: مراجع تقلید بر واگذاری امور اقتصادی به مردم تاکید داشتند

قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مراجع تقلید بر واگذاری امور اقتصادی به مردم و ضرورت ایجاد فضای ارام در کشور و همگرایی بیشتر مسوولان تاکید داشتند .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ˈعلی لاریجانیˈ روز یکشنبه پس از دیدارهای چهار روزه با مراجع و علمای شهر قم گفت: فرصتی بود که بعد از مدت ها که خدمت آقایان مراجع نرسیده بودیم در این دیدارها گزارشی از شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و موضوعات منطقه ای و بین المللی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در این دیدارها همچنین اقدامات و برنامه ریزی های مجلس شورای اسلامی به ویژه در موضوع اقتصادی و بودجه سال 93 و مصوبه های قوه مقننه و مسائل و موضوعات رخ داده در عرصه بین الملل به ویژه موضوع مذاکرات هسته ای خدمت مراجع گزارش شد.

لاریجانی با اشاره به توصیه های مراجع تقلید گفت: خوشبختانه بیشتر راهنمایی های آقایان مراجع در رابطه با این بود که کارها و امور باید به دست مردم ساماندهی شود به ویژه در حوزه اقتصادی مراجع عظام تاکیدات زیادی داشتند که باید مسیری برای واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت های آنان برای حمایت از تولید فراهم شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این دیدارها بر ایجاد فضایی آرام و لزوم همگرایی بیشتر در میان مسوولان تاکید شد، چرا که هم اکنون ما در یک مصاف بین المللی و منطقه ای قرار داریم بنابراین در این شرایط به همگرایی بیشتر احتیاج داریم و برخی اشکالات را باید نادیده گرفت از طرف دیگر برای رونق تولید نیز نیازمند به همگرایی هستیم.

رییس قوه مقننه افزود: قطعا کشوری که شرایطش پر تنش باشد، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شوقی برای سرمایه گذاری ندارند بنابراین نصایح آقایان مراجع بسیار درست و سودمند بود.

لاریجانی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در باره تغییر رویکرد کشورهای غربی نسبت به گروه های افراطی منطقه به ویژه داعش افزود: معلوم نیست که غربی ها به چه میزان در مبارزه با این گروه ها مصمم هستند اما در شرایط کنونی به این موضوع اقرار می کنند.

وی افزود:این در حالی است که در گذشته همین قدر هم اذعان نمی کردند و تصور می کردند که از این ظرفیت می توانند علیه برخی کشورها در منطقه استفاده کنند اما هم اکنون حرف ها و مطالبشان نشان دهنده این است که خطر گروه ها را حس کرده اند.

وی گفت: قطعا گروه های تندرو و افراطی منطقه که مورد حمایت برخی کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای منطقه هستند اقدامات بسیاری را در کشورهایی مانند سوریه و عراق انجام دادند و حامیان آنها فکر می کردند که از این طریق می توانند به این کشورها ضربه بزنند اما هم اکنون متوجه شدند که این گروه ها جریانی هستند که علیه حامیان خودشان هم عمل می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات منطقه این است که قدرت های بزرگ شناخت درستی از مسائل منطقه ندارند و یا با مساله تروریست برخورد تاکتیکی می کنند در این رابطه حرف های زیادی می زنند اما در مقام عمل کار طور دیگری پیش می رود.

لاریجانی در مورد وضعیت اقدامات مجلس در حوزه تنقیح قوانین نیز گفت: هم اکنون 50 گروه در این زمینه طراحی و قوانین کدبندی شدند به طور مثال قوانین مربوط به حوزه محیط زیست همه مدون شده تا پس از بررسی مشخص شود که کدام نقاط نقص و کدام نقاط تکراری هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی طی چهار روز گذشته در قم با شماری از مراجع تقلید و علما در این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار و گفت و گو با آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی از برنامه های امروز لاریجانی بود.

دیدارهای رییس مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید بدون حضور خبرنگاران بود .

553 / 550/ 605
کد N476492

وبگردی