آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

شهدای گمنام، نامدارترین فرزندان ایران هستند

شهدای گمنام، نامدارترین فرزندان ایران هستند

برگزاری یادواره‌های شهدا یكی از صادق‌ترین كارهای جاری است كه در فرهنگ این سرزمین ماندگار خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگرچه شهدا، مخصوصاً شهدای كردستان دنبال شهرت نبودند، ولی گمنامی آنها ماندگارترین تأثیرها را در جامعه گذاشت و شهدای گمنام، نامدارترین فرزندان ایران هستند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری كنگره شهید ناصر كاظمی، شهادت را راهی میانبر برای رسیدن به بارگاه قرب الهی خواند و گفت: شهید از میدان جهاد و محل شهادت، بر بال ملائك به بزم انبیاء و اولیا می‌رود و این، راز تأكید قرآن بر زنده بودن شهداست.


وی شهدا را برندگان واقعی زندگی در دنیا و آخرت دانست و گفت: بهترین تعبیر خداوند هم درباره شهیدان است كه در بارگاه الهی ارتزاق می كنند و انسان‌ها را نهی می كند كه شهدا را مرده مپندارید.


جانشین فرماندهی كل قوا و فرمانده 8 سال دفاع مقدس با یادآوری فداكاری‌های فرزندان این آب و خاك، بر نگاه هنری به زندگی شهدا تأكید كرد و گفت: اگرچه شهدا، مخصوصاً شهدای كردستان دنبال شهرت نبودند، ولی گمنامی آنها ماندگارترین تأثیرها را در جامعه گذاشت و شهدای گمنام، نامدارترین فرزندان ایران هستند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطره‌ای از شهید رجایی، گفت: در برگشت از یكی از سفرهای جنگی به غرب كشور از دلاوری‌های شهید ناصر کاظمی که آن زمان فرماندار پاوه بود، تمجید ‌می‌كرد که برای دیدار رئیس جمهور از خط مقدم جنگ برگشته بود و امروز وقتی زندگی‌نامه شهید ناصر كاظمی و عكس یادگاری ایشان با شهید رجایی را دیدم، به یادم آمد.

وی با تشریح اوضاع كردستان و منطقه اورامانات در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از شروع جنگ تحمیلی، از پیچیدگی‌ها و مشكلات مبارزه با ضد انقلاب در آن منطقه گفت و افزود: یك بار به اتفاق آیت‌الله طالقانی و شهید دكتر بهشتی به كردستان رفتیم و پس از مذاكرات فراوان با سران قبایل و مردم، خطرات آینده و توطئه‌های دشمنان را ترسیم كردیم و خدا را شكر مردم كردستان متوجه شدند و میدان‌داری را از تفرقه‌افكنان گرفتند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تلاش برای معرفی شهدا به نسل جوان را تشریح افتخارات نظام و ایران دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یكی از صادق‌ترین كارهای جاری است كه در فرهنگ این سرزمین ماندگار خواهد بود.


وی ساخت سریال و فیلم سینمایی از زندگی شهیدان را كاری بسیار ارزشمند خواند و گفت: زبان هنر جلوه‌هایی خاص دارد و می‌تواند زوایای زندگی شهدا را به نمایش درآورد.


در آغاز این دیدار پرویز كاظمی و ناصر كاظمی، برادر و یادگار شهید (كه پدر خویش را ندیده بود) به بیان خاطرات و خصوصیات شهید ناصر كاظمی پرداختند و سردار غیاثی راد، معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب كشور و اسماعیل نصرتی، دبیر ستاد برگزاری كنگره، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های كنگره شهید كاظمی در سال‌های گذشته ارائه كردند و گفتند كه كنگره امسال با عنوان «شرح فراق» سیزدهم شهریور در سالن اجلاس وزارت كشور برگزار می‌شود.

کد N476349

وبگردی