آفتاب

اعتراض کره‌شمالی به طنز هسته‌ای انگلیس

اعتراض کره‌شمالی به طنز هسته‌ای انگلیس

در پی پخش یک سریال کمدی انگلیسی درباره برنامه هسته‌ای پیونگ‌ یانگ، دولت کره شمالی اعلام کرد که چنانچه لندن مایل است تا دو کشور همچنان روابط دیپلماتیک داشته باشند، بهتر است که این "لودگی افترا‌ آمیز" را کنار گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سریال که از شبکه 4 انگلیس پخش می‌شود، درباره یک دانشمند هسته‌ای انگلیسی است که در جریان عملیات مخفیانه در کره شمالی بازداشت می‌شود و وی را مجبور می‌کنند که به ارتقای فناوری هسته‌ای کره شمالی کمک کند.

شبکه 4 انگلیس در وب‌ سایت خود اعلام کرد: این سریال 10 قسمتی بینندگان را به دنیای بسته‌ی کره شمالی وارد می کند که در حال مقابله با ماموران سیا و ام‌آی 6 است که در این کشور مستقر شده‌اند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در واکنش به این برنامه طنز گفت: این سریال هیچ چیز نیست جز یک لودگی افترا آمیز که قصد دارد توهین کند و توانمندی هسته‌ای کره شمالی را تحریف کند.

این هیات علمی - نظامی کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد: کره شمالی هم اکنون با تسلیحات هسته‌ای قدرتمندی مجهز شده و هیچ احتیاجی به فناوری خارجی ندارد. چنین اظهارات بی ربطی درباره تلاش ما برای سرقت فناوری هسته‌ای دیگران،‌ حرف‌های سطح پایین و احمقانه‌ است.

این کمیسیون همچنین نخست‌وزیر انگلیس را به اهمال‌کاری متهم کرد و گفت: دولت انگلیس باید این فیلم‌های تحریک‌آمیز را به چاه توالت بیندازد و کسانی را که پشت این پروژه هستند تنبیه کند. البته این در صورتی است که بخواهد به حفظ روابط دوجانبه کمک کند.

انتهای پیام

کد N476214

وبگردی