آفتاب
کارشناس مسایل آمریکا:

نژاد پرستی در آمریکا به پایان نرسیده است

نژاد پرستی در آمریکا به پایان نرسیده است

تهران - ایرنا- یک کارشناس مسایل آمریکا گفت: نژاد پرستی درآمریکا هنوز به پایان نرسیده است هرچند دولت آمریکا این امر را درظاهر کتمان می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرضیه هاشمی در نشست خبری با عنوان وضعیت سیاه پوستان آمریکا، نگاه موشکافانه به حوادث فرگوسن افزود: مرگ مایکل براون امری 18 ساله امر غیرعادی نیست و کسانی دیگری نیز قبل او تنها به دلیل سیاه پوست بودن کشته شده اند.

این کارشناس مسایل آمریکا که خود نیز سیاه پوست است، با اشاره به تبعیض نژادی درآمریکا و وضعیت اسفبار سیاه پوستان اظهارداشت: پلیس آمریکا حق دارد هر کاری را علیه سیاه پوستان انجام دهد. آنها سیاه پوستان را بدون دلیل زندان می کنند و یا حتی می کشند.

وی ادامه داد: پلیس در آمریکا با تانک و دیگر تجهیزات نظامی مقابل سیاه پوستان می ایستد وآنان را می کشد اما ما چه کردیم ؟رسانه ها چه می کنند! اگر شما بودید و یا این اتفاق در دولت دیگری رخ می داد رسانه ها چه می کردند؟

هاشمی با یادآوری بی عدالتی های قانون اساسی آمریکا گفت: طبق قانون اساسی آمریکا، یک سیاه پوست معادل سه پنجم یک سفید پوست محاسبه می شود و نه یک نفر کامل؛ و این یعنی آنکه سیاه پوستان وجود ندارند.

وی نتیجه اعتراضات سیاه پوستان به حادثه فرگوسن ومرگ نوجوان سیاه پوست را که دو هفته گذشته در این ایالات آمریکا رخ داده است، بی نتیجه خواند و افزود: درآمریکا رهبران سیاه پوستی تحت امر دولت وجود دارند که زمان رخداد این گونه حوادث، غائله را به نفع خود به پایان می برند و هیچ سفید پوستی نیز محاکمه و مجازات نمی شود.

این فعال رسانه ای سیاه پوست همچنین گفت: سیاه پوستان در آمریکا اجازه ندارند رهبرداشته باشند، ارتباط محلی بگیرند و یا حتی در شهرهای شمالی آمریکا زندگی کنند.

وی افزود: سیاه پوستان از کمترین خدمات برخودارند و به آنان کمترین بها به عنوان انسان داده می شود.



* سیاه پوستان خلافکار نشان داده می شوند

وی با انتقاد به تصورات منفی و غلط کشورها از سیاه پوستان گفت: سیاه پوستان همیشه در فیلم ها و تصاویر در چهره افراد خلافکار که یا دزد است یا اسلحه بدست و یا قاچاقچی نشان داده می شوند اما این تصور غلطی است . سیاه پوستان همه افراد نخبه ، با سواد و مفید برای جامعه هستند.

این سیاه پوست آمریکایی گفت: دولت آمریکا نمی خواهد چهره واقعی سیاه پوستان را به جهانیان نشان دهد به همین دلیل از آنان چهره خشن می سازد.

هاشمی اظهار داشت: متاسفانه زندان ها در آمریکا فقط برای سیاه پوستان ساخته می شود هر چند در ظاهر اعلام می شود ، این سالن های خالی را برای مردم و استفاده در زمان های خاص ساخته ایم.

وی گفت: دولت آمریکا با بخش خصوصی برای انواع تولیدات، قراردادهای بزرگ می بندد و درمقابل گرفتن پول، سیاه پوستان را در زندان مجبور می کند تا در زمان کوتاه این تولیدات را به ثمر برسانند.

وی در پاسخ به سوالی هم مبنی بر اینکه پس چرا رییس جمهور آمریکا یک سیاه پوست انتخاب شده است؟ گفت: این امر فقط برای خلاص شدن از جورج بوش اتفاق افتاد هر چند معتقدم تفاوت ها در نوع تفکر است نه نوع رنگ ها.

قتل «مایکل براون» نوجوان 18 ساله آمریکایی توسط پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری که دو هفته پیش اتفاق افتاد، منجر به شکل گیری اعتراضات وسیعی در 100 شهر ایالات متحده آمریکا شده که دامنه آن همچنان در حال گسترش است.

این نوجوان سیاه پوست پس از یک بحث و جدل ساده با افسر پلیس، هفت بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

این حادثه موجب شد تا معترضان خواستار متوقف شدن کشتار رنگین پوستان در آمریکا و پایان تبعیض شدید و دیرینه نژادی در این کشور شوند.

سیام 9136**1572
کد N476175

وبگردی