آفتاب
در گفت و گو با ایرنا؛

منتجب نیا: تخریب دولت یازدهم ظلم است

منتجب نیا: تخریب دولت یازدهم ظلم است

تهران-ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا فعال سیاسی اصلاح طلب، تخریب دولت یازدهم را ظالمانه دانست و گفت: کسی که با رییس جمهوری برگزیده ملت برخورد غیرمنصفانه داشته و او را تخریب کند، در حقیقت با ملت می جنگد و می خواهد مردم را از کاروان ترقی و پیشرفت عقب بیندازد.

منتجب نیا امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه انتقاد سازنده موجب بالندگی و رشد کشور می شود، تاکید کرد: نباید در قالب انتقاد تخریب کرد.

وی با تاکید بر اظهارات روز گذشته رییس جمهوری مبنی بر اینکه اقلیت حق تخریب ندارد، تصریح کرد: متاسفانه هدف ازتخریب، ضربه زدن، تضعیف و در مواردی انتقام جویی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب نقد غیر منصفانه را ظالمانه دانست و افزود: تخریب، ظلم است. حالا اگر فرد مورد انتقاد، مسوولی باشد که مورد قبول مردم بوده و از طریق رای آنها انتخاب شده باشد، ظلم بیشتری است.

منتجب نیا با بیان اینکه این مردم هستند که در تخریب ها لطمه دیده و منافع و مصالح مردم مورد خدشه قرار می گیرد، گفت: باید مخربان را دشمنان ملت معرفی کرد زیرا آنها در برابر ملت ایستاده اند.

وی افزود: نسبت به برخی تخریب کنندگان و تئوریسین های آنها بسیار بدبین هستم چرا که همیشه با چهره های محبوب جامعه در تقابل هستند.

منتجب نیا گفت: وقتی در کشوری چهره های موثر سیاسی تخریب شوند، رفته رفته آبروی نظام و مردم مخدوش می شود؛ بنابراین مخربان در نهایت به نظام ضربه می زنند و در این زمینه امیدواریم ساده اندیشان تحت تاثیر آنها قرار نگیرند.

وی بر لزوم نقد منصفانه تاکید کرد و افزود: نقد در جامعه در مورد هر فردی و به خصوص درباره صاحبان قدرت و مسوولان ضرروت است. نقد در واقع یک نوع کمک رسانی غیرمستقیم به مسوولان و تذکر دادن نقاط ضعف با هدف کارآمد کردن آنها است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در انتقاد تلاش می شود لطمه ای به آبروی فرد وارد نشود اما هدف تخریب کنندگان ضربه زدن به حیثیت افراد است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته در نشست خبری گفت: تخریب دولت یا سنگ پیش پای مجریان گذاشتن قابل قبول نیست و مردم نمی پذیرند.

رییس جمهوری افزود: اگر کسی بخواهد لباس زیبای نقد را بر تن کند و عمل تخریب را انجام دهد ما آن لباس را از تنش در می آوریم و به مردم معرفی می کنیم و می گوییم این لباس واقعی نیست و تقلبی است.

وی خاطرنشان کرد: نقد مورد استقبال دولت است و لو این که لحن نقد، تند باشد؛ دولت باید نقد را بپذیرد اما تخریب قابل قبول نیست.

سیام(4)**م.ش**1572
کد N476096

وبگردی